Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

Az EverQuest miatt lett öngyilkos?

2002.04.03. 18:01
Egy öngyilkos fiatalember édesanyja pert fontolgat a Sony Entertainment ellen, mert szerinte az általuk fejlesztett EverQuest online kalandjáték felelős fia haláláért.
A 21 éves wisconsini Shawn Woolley-ra édesanyja talált rá tavaly hálaadáskor, abban a lakásban, melyet Shawn csak azért bérelt, hogy zavartalanul játszhasson. A fiatalember számítógépe előtt lőtte agyon magát; s körülötte mindenhol cetlik hevertek, melyeken a játékkal kapcsolatos feljegyzések szerepeltek.

Az anya, Elizabeth Woolley hiába tudakolta az Everquestet fejlesztő Sony Online Entertainmenttől, hogy mi is történt pontosan a játékban, segítséget nem kapott. A cég képviselője arra hivatkozik, hogy azzal megsértették volna a többi játékos felé vállalt titoktartási szerzôdést.

Az anya perre készül

Woolley most pert fontolgat annak kiderítésére, hogy fia a játék mely pontjánál tartott, és egyben szeretné elérni: kötelezzék a Sonyt, hogy helyezzen el a dobozon a játék veszélyeire figyelmeztető feliratot.

- Az egyetlen dolog, amit szeretnék: beletekinteni a fiam játéknaplójába - mondja Woolley anyja. - Egy héttel a történtek előtt kilépett állásából és semmi mással nem törödött, csak a játékkal. Az életében nagyobb trauma nem érte, ezért tudni akarom, mi történt a játékban, ami tettéhez vezetett.

Zavaró tényezők

Az idézett nyilatkozatnak ellentmond, hogy Shawnt korábban kezelték epilepsziával, depresszióval, valamint skizofréniával is. Így az EverQuest feltehetőleg már korábban is meglévő problémákat hozott csak felszínre.