Miklós
-7 °C
2 °C

Az internet elszívja a tévénézőket

2003.05.21. 09:38
Egy kanadai felmérés szerint a televízió veszíteni látszik a népszerűségéből. 10 ember közül négy ma már azt mondja, hogy leginkább a számítógépét használja szórakozásra és információk beszerzésére.
A fogyasztói hozzáállást és viselkedést elemző vizsgálatot a torontói The Strategic Counsel piackutató cég végezte el, a kanadai kábeltelevíziós társaságok szövetsége (Canadian Cable Television Association, CCTA) megrendelésére.

A felmérés megállapításai szerint a fogyasztók az internetet egyre inkább a tévé elé helyezik, amikor kedvenc multimédiás információforrásaikat és szórakozási eszközeiket rangsorolják.

Fej fej mellett

Az eredmények arra is rámutatnak, hogy a televíziót is előnyösen érintik a változások, idézte a Globe and Mail Janet Yale-t, a CCTA elnökét. A szövetség 90 kábeltársaságot tömörít, amelyek több mint 800 hálózatot működtetve 6 millió kanadai otthont érnek el.

"Sikerült kimutatni, hogy a felhasználók szívesen fogadják az új eszközöket, mert a szerepük hiányt pótol. Ami viszont különösen érdekes: a fiatalok hajlanak arra, hogy párhuzamosan használják a televíziót és a számítógépet szórakozásra és információ szerzésre, akár egyidejűleg is" - fejtegette Janet Yale.

A kábelben hisznek

A felmérés a szövetség reményei szerint alátámaszthatja azt az előrejelzést, miszerint a jövőben növekszik a kábeltévé fontossága. "Az adatok azt mutatják, hogy helyesek a kábeles ipar törekvései, amikor támogatja a szélessávú hozzáférést biztosító hálózat kiépítését. Ezt később a nagy sebességű video on demand (egyéni videórendszer) és a nagy felbontású HDTV alapjait képezheti" - mondta a CCTA elnöke.

"Ha elfogadjuk, hogy a fiatal felhasználók az új technológiák mellett állnak, a jövő mindenképpen a kábeles szolgáltatásoké" - fejtegette Janet Yale.

Információ gombnyomásra

A tanulmány megállapításai szerint egyébként a kanadaiak 77 százaléka az új technológiák legfontosabb előnyének azt tartja, hogy válogatni lehet az információk és a szórakoztató tartalmak között. 64 százalékuk szerint az új alkalmazásokkal kényelmesebben tölthetik el a pihenőidejüket.

Eközben a PC és a televízió közti határ egyre olvad. A felmérés adatai szerint az internetes kapcsolattal rendelkező kanadai háztartások 23 százaléka már a számítógépén néz videofilmeket. A 15-19 év közötti korosztályban ez az arány eléri a 61 százalékot.

"Megfigyelhető a fiatal kanadaiak körében az a trend, hogy immár nem csak zenéket töltenek le. Vagyis arra használják a technológiát, hogy megszerezzék maguknak, amit és amikor csak akarnak" - jelentette ki Janet Yale.

A telefonos felmérés az ország teljes területére kiterjedt. Március 24. és április 3. között 1500, 15 éves és ennél idősebb személyt kérdeztek meg.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.