Mária
-7 °C
3 °C

Cicagésák, mogorva hostessek és automata fegyverek a konzolvásáron

2003.10.17. 15:08
Kapcsolódó cikkek (2)
Szeptember utolsó hétvégéjén megszállták a chibai Makuhari vásárcsarnokot a virtuáliában utazók. Kiállítótermek az esemény természetéből következően félhomályban, képernyők özöne, fel-alá bóklászó, kontrollereket és több kilónyi reklámanyagot szorongató hívők. Amitől a Tokyo Game Show más, mint a külföldi számítógépes játékipari vásárok, az a helyiek szemmel látható fanatizmustöbblete.
A japánok nem viccelnek, ha rajongásról van szó (ide nem vág, de jó példa az egyre jobban elhatalmasodó Beckham-mánia). Ezért az igazán ütős hely a két termet összekötő nyitott tér. Ott saját készítésű szuperhős-kosztümökben parádéznak fáradhatatlanul a komolyan elkötelezettek; a kevésbé lelkes rajongók készen vásárolt jelmezekben fényképezkednek. A mainstreamnek számító figurák mellett, mint amilyen a Solid Snake, olyan jelmezek vonulnak fel, melyeket a helyieken kívül valószínűleg csak a külföldi hardcore rajongók ismernek. A jelmezesek önbizalma egész nap töretlennek tűnik, akárcsak az öröm, amellyel pózolnak a kamerák előtt.

Kínmosolygás, céges aerobik

Tekintse meg képeinket!
Kevésbé lelkesek a reklámanyagot osztogató hostessek, ha fotózkodásról van szó. Feladatuk egyáltalán nem irigylésre méltó: nyálcsorgató látogatóknak (ide értve a szerzőt is) bájolognak naphosszat arcukon begyakorolt, reflexszerű mosollyal. Szívből jövőt valószínűleg csak a kávészünet gondolata csalhat az arcukra, de ez érthető.

Standolt a helyi cégek színe-java. Köztük - az olyan nagyágyúk mellett, mint a Microsoft, a Sega, a Namco, a Konami és a Takara - külföldön kevésbé ismert cégek is képviseltették magukat. Ami mindenképpen említésre érdemes, az a piacvezető Sony inter-és hiperaktív virtuális mákonya, az Eye-Toy. A konzolra kapcsolható kamerát magukra irányítva a játékosok belekerülhetnek a játékba, és karjuk mozgatásával irányíthatják a gépet. A nindzsaharcos és ablakmosós játék mellett Japánban várhatóan népszerű lesz a novemberben megjelenő táncolós Groove. A többszintes színpadon részmunkaidős japán diákok és külföldiek járták dervistáncukat a képernyők előtt.

Érdekes, hogy a Nintendo nem jelent meg önálló standdal, hanem még augusztusban tartott külön sajtótájékoztatót. A vártnál gyengébb eladások és a visszafogottabb PR a vérszomjasabb szakzsurnalisztákat már arra készteti, hogy a céget a hardverfejlesztőként a Dreamcasttal elvérzett SEGA után a konzolháború következő áldozataként emlegessék.

Konzolháborúk

Klikk a képre!
A külföldi cégek közül az idén is a Microsoft prezentálta magát a leglátványosabban. Erőfeszítéseik ellenére az XBox magasról tesz az ambíciózus értékesítési tervekre, a japán piacon a szoftvermonszter konzolja eddig krónikusan alulperformál. Ennek ellenére az XBox jövőjét illetően vannak optimistább japán fejlesztőcégek is. Például a konzolpiacon kivárásra játszó Tecmo mutatott be ízelítőt kizárólagos fejlesztéseiből, a Ninja Gaidenből és a Dead or Alive Online-ből.

Korábban voltak olyan évek, amikor tavasszal és ősszel is megrendezték a kiállítást, idén be kellett érnünk egyetlen alkalommal. A magát a világ legnagyobb játékipari vásáraként hirdető TGS veszíteni látszik korábbi presztízséből, az amerikai E3 a japán cégek körében is fontosabb fórummá lépett elő. Fogjuk a recesszióra.

Százötvenezer látogató
A Tokyo Game Show 2003 vásár három napja alatt százötvenezer látogatót fogadott. A tizenharmadik alkalommal megrendezett kiállításon 111 koreai, tajvani, japán és amerikai játékfejlesztő cég mutatta be több mint ötszáz új videojátékát és hardvereit. A legnépszerűbbnek az internetes és mobil játékok bizonyultak. A gyerekek számára elkülönített területen a három nap alatt 18 ezer kiskorú játszott a kiállított analóg és digitális gépekkel.