Kislemezeké a háló
A Billboard szerint ugyanakkor a legnépszerűbb kislemezekből jelenleg még sokkal több fogy a boltokban, mint amennyi a legnépszerűbb számokból az interneten. A MercyMe "I Can Only Imagine" című listavezető kislemezéből 6900 darab kelt el a boltokban, az OutKast "Hey Ya!" című, a neten legnépszerűbb számából azonban csak 4700 darabot töltöttek le.
"A számok egyenként való értékesítése offline stratégiaként nem működött, de ugyanez az interneten hatalmas siker lehet" - mondta Sean Ryan, a RealNetworks alelnöke.
A jogszerűen működő zeneletöltő szolgáltatások arra próbálják rávenni az internetezőket, hogy az illegális fájlcserélők használata helyett pénzért töltsenek le zenét, a kiadók azonban egyelőre nem lelkesednek a dologért. Phil Quartararo, az EMI Music igazgatója úgy véli, hogy minden egyes internetes zenevásárló győzelem a zeneipar számára, de ő nem tulajdonít nagy jelentőséget az átalakuló vásárlási trendeknek.
A MAHASZ a kalózokat hibáztatja
Mint azt korábban írtuk, a magyar lemezkiadókat tömörítő MAHASZ weboldalán szereplő adatok szerint tovább tart a hazai lemezpiac látványos hanyatlása. A közel egy évtizedig tartó folyamatos, a kilencvenes évek közepén kifejezetten dinamikus piacbővülés után 2000-ben közel 5 százalékkal, 2001-ben 16 százalékkal, 2002-ben pedig további 15 százalékkal kevesebb hanghordozót (CD-t, kazettát, bakelitet, kislemezt, zenei videokazettát és DVD-t) értékesítettek Magyarországon, mint egy évvel korábban. A teljes forgalomcsökkenés értékben 11 százalékos.
2002-ben hazánkban 5,3 millió hanghordozó kelt el, mintegy 8 milliárd forint értékben. 2000-hez képest közel tehát 30 százalékkal esett vissza a piac. E nagyarányú hanyatlás oka a MAHASZ szerint elsősorban a CD-másolásnak tudható be: becslések szerint ma Magyarországon minden megvásárolt zenei CD-re három másolt jut.