Orsolya
7 °C
17 °C

A konzervatívok a legnagyobb onlinepornó-fogyasztók

2009.03.02. 12:40 Módosítva: 2009-03-02 13:19:19
Az Egyesült Államok tagállamaiban a republikánusok kicsit többet költenek az online pornóra, mint a demokraták. Legalábbis ezt sugallja egy hitelkártyaadatokon alapuló tanulmány, ami szerint a melegházasságot elutasítók sem vetik meg a pornót.

A tanulmányt az egyik szerző, a Harvard Business School elemzője, Benjamin Edelman részletezte az ABC hírportáljának. Edelman többek között a Microsoftnak és az AOL-nak is dolgozik tanácsadóként, de a tanulmányt, egy harmadik, meg nem nevezhető cégnek készítette, ami több tucat pornóoldalt is üzemeltet. A cég az utóbbi két évben az online pornóért hitelkártyával fizető vásárlók néhány adatát bocsátotta az elemző rendelkezésére, többek között az irányítószámot. Edelman kiszűrte a sávszélesség okozta különbözőségeket, majd az adatokat elemezte az egyes államok a népességi adataival.

Edelman arra jutott, hogy onlinepornó-vásárlás tekintetében nincsenek nagy különbségek az egyes államok között, de a republikánus államok – vagyis azok, amelyek a legutóbbi elnökválasztáskor McCaint támogatták – lakói hajlamosabbak fizetni a webes erotikáért.

A listát Utah vezeti, ahol 1000 emberre 5,47 pornóoldal-előfizetés jut, az online pornó a legkevésbé a montanai lakosokat érdekli, ott ezerből 1,92-en fizetnek elő ilyen szolgáltatásra. Az első tíz államból nyolc republikánus (Florida és Hawaii a két kivétel), az utolsó tízből hat demokrata. Edelman ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a különbségek kicsik: a tizedik helyezett Virginia eredménye 2,94 előfizetés, de Michigan 2,32-es eredménye csak a 41-ik helyre volt elég.

A tanulmány a lakóhelyen kívül más, a konzervativizmussal kapcsolatba hozható jellemzőkkel is összehasonlítja az adatokat. Például abban a 27 államban, ahol az azonos neműek házassága tiltott, átlagosan 11 százalékkal több az onlinepornó-előfizetés. Azokban az államokban, ahol a lakosok többsége egy nemzeti felmérésben egyetértett a „régimódi értékeket követek a család és a házasság tekintetében” mondattal, ezer emberre 3,6-tal több előfizetés jutott. Hasonló különbség volt megfigyelhető „az AIDS Isten büntetése az erkölcstelen viselkedésért” mondat esetében is.