Salamon
6 °C
14 °C

Már teszteli a Microsoft a Google-gyilkosnak szánt keresőt

2009.03.04. 15:01
Eljutott a tesztelés első fázisába a Microsoft új keresőmotorja, amit a Windows Live Search leváltására szánnak - derült ki a cég belső levelezéséből kiszivárgott feljegyzésből.

A kumo.com munkacímen futó projekt egyelőre csak a Microsoft belső hálózatán érhető el, ott viszont annyira, hogy a live.com keresőjének forgalmát automatikusan az új oldalra irányítják át, ezzel tulajdonképpen az összes alkalmazottat bétateszterré téve (már akik nem merik az ősellenség Google-t használni).

A fejlesztést vezető Satya Nadella azt írja a körlevélben, hogy a cég programozói képesek a jelenleg elérhetőknél hatékonyabb keresőt írni, ami a szimpla keresésen túl is mutat, és a találatok mellé rögtön az ahhoz illeszkedő alkalmazásokat is felkínálja, bármit is jelentsen ez.

A kumo.com (a szó japánul felhőt jelent, a domaint tavaly áprilisban foglalta le a Microsoft) a jelenleg a live.com portálon belül működő keresőt fogja leváltani, és önálló szolgáltatásként próbál a Google trónjára törni. A Microsoftnak tavaly hosszas alkudozás után fulladt kudarcba a Yahoo felvásárlására tett kísérlete, de továbbra is tárgyalnak arról, hogy ha nem is az egész céget, de a keresőt azért megvennék a piac második legnagyobb szereplőjétől. A Kumo fejlesztése azt mutatja, hogy nem a felvásárlás az egyetlen út, amiben a Microsoft gondolkodik.

Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója egy San Franciscó-i konferencián reagált a hírre, és sok szerencsét kívánt a fejlesztéshez. Rögtön hozzátéve azt is, hogy nagyon reméli, a cég nem fog a Windows monopolhelyzetével visszaélve tisztességtelen piaci előnyt kovácsolni a keresőjének, ahogyan a böngészőknél tette.

A Microsoft illetékesei hivatalosan is megerősítették, hogy a kumo.com már belső tesztelés alatt áll, de hogy mikorra tervezik a teszt publikussá tételét, egyelőre nem mondták meg.

A keresőmotorok konkurenciaharcában a Google jelenleg 65 százalék körüli részesedéssel, nyomasztó fölénnyel piacvezető, a Yahoo 21, a Microsoft 8,5 százalékon áll.