Az adsl-előfizetők 24 százaléka vált évente szolgáltatót, 85 százalékuk az ár miatt, derül ki egy, az EnterNet által készített felmérésből. A szolgáltatóváltás harmadik legnépszerűbb oka a műszaki paraméterekben rejlik, írta meg az ITcafé.
Passzívan elérhetők
Érdekes adat, hogy az emberek 46 százaléka az interneten néz utána leendő internetkapcsolatának, 17 százalékuk a televízióból tájékozódik, 11 százalékuk pedig ismerősét kérdezi meg.
Új szerződéskötésekor vagy szolgáltatóváltáskor az ügyfelek 52 százaléka passzívan érhető el, ami azt jelenti, hogy a szolgáltatók értékesítőinek telefonos vagy másfajta megkereséseinek eredményeként történik a váltás, kicsit kisebb azoknak az aránya, akik aktívan és tudatosan keresnek maguknak szolgáltatót.
A kapcsolat sebességét tekintve jelenleg a 2 megabites kapcsolat a legnépszerűbb hazánkban, majdnem minden második ember ilyet használ, egy és nyolc megabitre az előfizetők ötöde szerződött.
Nem a legolcsóbb
A szerződések megkötésénél elsöprő, majdnem 70 százalékos arányban vannak az egyéves szerződések, utána második helyen a határozatlan idejűek.
Havidíj szempontjából 30-30 százalékos a megoszlás a 9000 és a 4500 forint körüli összeg között. Érdekes, hogy az 1500 forint alatti szegmens az egész piacnak csupán 0,8 százalékát teszi ki. Ez is azt mutatja, hogy nem önmagában az olcsó adsl-hozzáférés fontos a hazai felhasználónak, hanem inkább a jó ár-érték arány.