Viviane Reding, az információs társadalommal foglalkozó biztos kijelentette, hogy az év végén felálló új Európai Bizottságnak elő kell vennie ezt a kérdést, amelyet 1995-ben szabályoztak. "A gyors technikai haladás miatt már régen időszerű a reform" - tette hozzá.
Reding példaként említette az olyan társasági oldalakat, mint a Facebook, a MySpace, amelyek reklámcélokból kategorizálják a felhasználókat, valamint az RFID rádiófrekvenciás intelligens azonosító csipeket. A társasági oldalakon legalább a kiskorúak adatlapjait alapbeállításban titkosan kellene kezelni, és elérhetetlenné tenni az internetes keresőmotorok számára, szögezte le az EU-biztos.
Reding közlése szerint az Európai Bizottság figyelemmel kíséri, hogy a weboldalak a tiszteletben tartják-e a felhasználói adatok védelmére vonatkozó európai uniós szabályokat. Ezek a szabályok - mint mondta - kristálytiszták: a személyi adatokat csak az érintett előzetes beleegyezésével szabad használni.
Az RFID rádiófrekvenciás azonosító csipekről szólva Reding kijelentette: "Egyetlen európainak sem szabad ilyen csipet tartania magánál addig, amíg nem kap pontos tájékoztatást arról, hogy mire használhatják fel a csipet, és meg kell őrizni azt a lehetőséget, hogy a csip hordozója bármikor eltávolíthassa vagy kikapcsolhassa az eszközt".
RFID csipeket tartalmaz számos ország útlevele (köztük van Magyarország is), ugyanilyen csipeket alkalmaznak például közlekedési bérletekben, fizetős autópályákon a matricákban, tömeges sportversenyeken a részvevők azonosítására, és eredményeik számon tartására. Sokan félnek attól, hogy számos áruba is bekerülhetnek ilyen csipek, amelyekkel figyelemmel lehet kísérni a vásárlók viselkedését anélkül, hogy az érintettek tudnának róla.