Árpád
3 °C
12 °C

Az európaiak 56 százaléka rendszeres netező

2009.08.04. 14:43 Módosítva: 2009-08-04 14:44:39
Az európai polgároknak már 56 százaléka rendszeresen használja az internetet - derült ki a digitális versenyképességről szóló, kedden közzétett európai bizottsági jelentésből.

Öt évvel ezelőtt a rendszeres internethasználók aránya a mostaninak csupán egyharmada volt. A fejlődés további mutatója, hogy az 56 százalékot képviselő réteg 80 százaléka szélessávú internetkapcsolattal rendelkezik. Ezzel Európa világvezető kontinens lett a szélessávú net területén.

A jelentés másik megállapítása szerint Európa a világ első igazán mobil kontinense, hiszen a mobiltelefon-előfizetések száma meghaladja a lakosok számát. A penetráció mértéke 119 százalékos.

A fiatalok a legaktívabbak

A korosztályok szerint lebontott adatokból kiderül, hogy a 16 és 24 év közöttiek a legaktívabb internethasználók: 73 százalékuk rendszeresen hoz létre vagy oszt meg online tartalmat. Az egész EU-lakosság átlagára vetítve ez az arány 35 százalék.

A 24 év alatti európaiak 66 százaléka naponta használja az internetet, ezzel szemben az uniós átlag 43 százalék. E generáció 33 százaléka a kérdezőbiztosoknak adott válaszok szerint nem hajlandó fizetni az online tartalom, például videók és zene letöltéséért vagy megtekintéséért. Mintegy 10 százalékuk azonban már fizetett ilyen szolgáltatásért.

A jelentés megállapítja, hogy az internethasználat mértéke ugrásszerűen meg fog emelkedni, amikor a fiatalabb nemzedék megkezdi szakmai pályafutását, és egyre fokozottabban alakítja, uralja a piaci tendenciákat.

Minden harmadik ember internetszűz

"A hagyományos piaci modellek megtorpanásával a vállalkozásoknak olyan szolgáltatásokat kell majd kínálniuk, amelyek vonzók a felhasználók új nemzedékének. A jogalkotóknak pedig törekedniük kell olyan feltételek kialakítására, amelyek egyrészt megkönnyítik az új online tartalomhoz való hozzáférést, másrészt biztosítják, hogy a tartalom létrehozói díjazásban részesüljenek" - olvasható az EU legfőbb végrehajtó testületének dokumentumában.

Az áttekintés felhívja a figyelmet arra, hogy Európának az eddiginél is többet kell tennie a globális versenyképességért.
Az elért eredmények mellett az is tény, hogy az uniós polgárok egyharmada még sosem használta az internetet. A fogyasztók csupán 7 százaléka vásárolt már online valamely másik tagállamban. Az Egyesült Államok és Japán még mindig megelőzi Európát az információs és kommunikációs technológiákba és a nagy sebességű, széles sávú kommunikációs eszközökbe való beruházások, valamint az innovatív piacok - például az online reklámok - fejlesztése terén.