Elindult, és rögtön le is állt az Ügyfélkapu 2.0
További Net cikkek
A hét végén frissítés miatt leállt a magyarorszag.hu, és hétfőtől új felülettel találkozhattak a felhasználók a kormányzati portálon. Eleinte úgy tűnt, minden rendben zajlott, és március elsején hajnalban, a kitűzött határidőnél hamarabb jelentkezett be a megújult portál. Az oldal azonban csak néhány óráig működött, délelőtt újra leállították. Az IT Café információi szerint az átállás nem sikerült, és visszaállítják az oldalt a régi rendszerre. Az APEH oldalán olvasható figyelmeztetés szerint valamikor délután lesz újra elérhető az oldal, a régi verzióban.
Ahogyan az üzemeltető, a Kopint-Datorg Zrt. szakemberei tavaly óta több fórumon is elmondták, valójában helytelen elnevezés az Ügyfélkapu 2, mivel ez csak egy része a kormányzati portálnak – bár valószínűleg a legfontosabb, legtöbbet használt eleme.
„Az átalakítás célja, hogy az oldal egyszerűbb, áttekinthetőbb formában biztosítsa az elektronikus ügyintézés lehetőségét a több mint 850 ezer regisztrált ügyfél és a további látogatók számára” – fogalmaz az átalakulásról szóló tájékoztató. Első ránézésre ez így is van: a régebbinél korszerűbb, logikusabb menürendszer, a tájékozódást megkönnyítendő az egyes modulok saját színkóddal rendelkeznek, nagyon sok bevált megoldás került át a közösségi internetezés világából (címkék, index, legtöbbször használt/letöltött/megnézett elemek, keresési tippek stb.).
Az egyik legfontosabb újítás, hogy az Ügyfélkapu belépési pont helyett valóban kapuvá vált, a belépett felhasználó a saját, személyes ügyfélkapujába érkezik, melynek felépítése és működése a egy személyes postafiókokhoz hasonlít. Az ügyfélnek nem kell időrabló módon különféle oldalakra ellátogatnia a tárhely- és dokumentumkezelési szolgáltatások eléréséhez., mindent megtalál egy helyen, illetve ide gyűjtheti össze az által gyakran használt szolgáltatásokat.
Míg ment az oldal, a látogatók apróbb kellemetlenségeket, gyermekbetegségeket észlelhettek csupán, mint például a biztonságos kapcsolat hivatalos hitelesítésének hiánya. Komolyabb (a régi rendszerre visszaállásra indokot adó) gondot nem, az valószínűleg a felhasználók elől rejtve, a háttérben bukkant fel.
Vizsgálat indul
Azonnali vizsgálat indult a magyarország.hu portál leállása miatt - közölte az üzemeltető Kopint-Datorg Zrt. A hiba kijavítását követően döntenek az új portálra történő átállás új időpontjáról. A közlemény szerint az oldalt az éles próbaüzem során fellépő, az egyik alapszoftver nem várt működéséből adódó hiba miatt állították le.
Nyitrai Zsolt, a Fidesz informatikai munkacsoportjának vezetője a kormány infokommunikációs tevékenysége szimbólumának nevezte a történteket, "fejlesztések több milliárdért, majd teljes működésképtelenség". Baja Ferenc, a Miniszterelnöki Hivatal infokommunikációért felelős kormánybiztosa még tavaly novemberben beszélt arról, hogy új névvel, arculattal és szolgáltatásokkal jelentkezik a kormányzati portál. A tájékoztatón akkor elhangzott, hogy a fejlesztést mintegy ötmilliárd forintnyi uniós forrás tette lehetővé; ebből hárommilliárdot szerverbeszerzésre, 480 milliót portálépítésre fordítottak.