Kétmilliárd netező, 250 millió weboldal

2011.01.18. 11:16
Az internet forgalmának elemzésével foglalkozó Pingdom cég közzétette a globális internethasználat 2010-es statisztikáit. Az adatok a cég saját mérései és becslései mellett tucatnyi más piacelemző statisztikáin alapulnak.

2010 volt az az év, amikor a világ internetezőinek száma túllépte a kétmilliárdot. A legnagyobb piac Ázsia 800 millió feletti felhasználószámmal, Európa az 500 millióhoz közelít, és a 266 milliós Észak-Amerikát pár éven belül utolérheti a 200 milliót éppen most átlépett Latin-Amerika, és megközelítheti a 110 milliós Afrika is. Egy év alatt 280 millió új felhasználó csatlakozott az internetre.

Az internetezők számának alakulása 2010-ben
Az internetezők számának alakulása 2010-ben

A levelezőszerverek napi átlagban 294 milliárd emailt kezeltek tavaly, ezeknek 89 százaléka volt kéretlen reklámlevél. A kétmilliárd netezőre 2,9 milliárd aktív emailfiók jut, ezek háromnegyede ingyenes postafiók.

Webszerverek megoszlása 2010-ben
Webszerverek megoszlása 2010-ben

A decemberi adatok szerint 250 millió weboldal volt a neten, ami 21 millióval több, mint a 2009 végéről származó adat. A weboldalak közel kétharmada Apache-alapú szervereken futott, a Microsoft megoldása az IIS 22 százalékos részesedést tudott elérni. Az oldalak közül több mint 88 millió a .com domén alatt volt nyilvántartva, 79 millió pedig az egyes országokhoz tartozó domének alatt, mint amilyen a .hu.

A legnépszerűbb oldal 600 millió felhasználóval (ebből 250 millió tavaly csatlakozott) a Facebook, ahol napi egymilliárd információt (link, kép, státuszüzenet) osztanak meg egymással a júzerek, és napi 20 millió új alkalmazást telepítenek. Az eredetileg amerikai egyetemisták közösségi hálózatának indult oldal felhasználóinak ma már a háromnegyede nem amerikai. A web másik nagy csomópontja a YouTube, ahol napi kétmilliárd videót néznek meg a látogatók, és minden percben 35 órányi új videó kerül be a videomegosztó rendszerébe.

Böngészők aránya 2010-ben
Böngészők aránya 2010-ben

A böngészőstatisztika szerint az Internet Explorer piaci részesedése 50 százalék alá csökkent, a Firefoxé 30 fölé nőtt, és a Chrome majdnem elérte a 15 százalékot.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM