Ambrus
-7 °C
3 °C

Televíziós reklámok az interneten

2004.02.03. 12:02
Az internethasználók mostantól a televíziós reklámokhoz hasonló hirdetések miatt idegeskedhetnek számos weboldalon, amennyiben a következő pár hétben zajló webes tesztek sikerrel járnak - írja a BBC.
Az új reklámokat a következő öt hétben tesztelik tizenöt weboldalon. A televíziós reklámokhoz hasonló videoreklám az Unicast online reklámokat fejlesztő cég és a szoftveróriás Microsoft együttműködésének eredménye.

Bár a felhasználók többsége valószínűleg meglehetősen idegesítőnek találja majd az új típusú online reklámokat, a fejlesztő cég szerint azok hatására hosszútávon csökken a webes reklámok száma.

Nehezebb kikerülni

Eddig az emberek többsége képes volt kiszűrni a reklámanyagokat a szükséges információ célzott keresésével, azonban a webszájtokon random módon feltűnő videoreklámokat nehezebben tudják majd kikerülni, mint a pop-up hirdetéseket.

A Unicast teljes képernyős reklámjainak mérete két Mbyte, hosszuk a televíziós reklámok hosszúságával egyező - körülbelül harminc másodpercig foglalják le az internetező teljes képernyőjét.

Kevesebb hirdetés?

A Unicast az online reklámipar "nagy előrelépéseként" aposztrofálja az új reklámformátumot. "A webszájtoknak azért van szüksége ilyen sok hirdetésre, hogy képesek legyenek biztosítani a felhasználóktól elvárt minőséget. Minél kisebb értékű az a hirdetési felület, amelyet egy adott reklámformátum biztosítani képes - mint például a pop-up esetében-, a weboldalnak annál több felületet kell eladnia. Amennyiben a hirdetők a televíziós reklámpiac hirdetési árainak megfelelő összegeket hajlandóak fizetni egyes online felületekért, s ezek biztosítják a szájtok fennmaradását, csökkenni fog a hirdetések száma" - nyilatkozta a BBC-nek Allie Savarino, a Unicast marketing ágazatának alelnöke.

Az új típusú reklámok tesztelési időszakában a felhasználókat többek között a Pepsi, a Honda, az MSN és az ABCNews hirdetései riogatják majd.

Még idegesítőbb

Bill Thompson technológiai elemző szerint a hirdetések túlságosan tolakodóak lesznek: "egy idegesítő dolgot helyettesít majd egy még inkább idegesítő dolog. Rendkívül fontos, hogy íve legyen annak a folyamatnak, ahogy webszájtról webszájtra vándorol az ember, s ezt a folyamatot fogja a reklámok feltűnése állandóan megszakítani. Nem hiszem, hogy az emberek ezt kedvére lesz" - fogalmazott.