Árpád
3 °C
12 °C

Rekorddal zárta a negyedévet az online hirdetési piac

2006.11.16. 11:30
Minden eddiginél nagyobb bevételt termeltek az amerikai online hirdetések, derül ki az elmúlt negyedév adataiból.

Rekord 4,2 milliárd dollár volt az online hirdetési bevétel 2006 harmadik negyedévében, jelentette az Interactive Advertising Bureau és a PricewaterhouseCoopers. Az előző év azonos időszakában ez az érték még csak 3,1 milliárd volt, vagyis egy év alatt 33 százalékos növekedést produkált a piac. (Az idei év második negyedévéhez képest 2 százalékos a növekedés.)

Az IAB a dinamikus növekedést azzal magyarázza, hogy a hirdetők egyre inkább látják a lehetőséget az interaktív hirdetési formákban: egyre jobban érzékelik, hogy ez a hirdetési forma hatékony a vágyott célcsoport elérésében és megnyerésében.

A mostani rekorderedmény egyben azt is valószínűsíti, hogy a sikeres negyedév után jó esély van arra, hogy az éves eredmény is minden eddiginél pozitívabb legyen. A piac egyébként nyolcadik negyedéve folyamatosan nő.

A piac növekedését történeti távlatokban elemző Jason Calacanis szerint érzékelhető, hogy a növekedés a kezdetektől fogva töretlen, csupán a dotkom boom időszakában tört meg az egyenletes fejlődés, és ez azt valószínűsíti, hogy a 1999-2000-es időszakot sokkal inkább egyfajta érzelmi kilengés jellemezte.

Calacanis szerint a mostani robosztus növekedés nem fog hasonló veszélyhelyzetet teremteni, mivel sokkal több az online hirdetés, egyszerűbbé vált az online pénzköltés, megjelent nagy tömegben a valós közönség és a targetált hirdetési megoldások.