Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

A zavaró hirdetések is hatékonyak

2004.09.11. 16:05
Számos tanulmány kimutatta már, hogy az internetezők nem kedvelik a váratlanul előbukkanó reklámokat, a pornót meg potencianövelőket hirdető spameket, és azokat a weboldalakat, amelyek csak regisztrációval elérhetőek. Sokan talán azt hiszik, hogy e gyűlöletes dolgokat jobb lenne betiltani, hiszen úgysem lehetnek hatékonyak. Tévednek. Ezek a legjobban működő online hirdetések.
Az online marketing világában számos téveszme kering a spamekről és a váratlanul felbukkanó popup reklámokról. Az egyik ilyen mítosz, hogy a spam azért nem működik, mert senki sem olyan idióta, hogy bedőljön a pénisznövelő tablettát, szélsőségesen kedvező jelzáloghitelt és egyéb irreális ajánlatokat hirdető emaileknek. Pedig a spam kitűnően működik, mégpedig igen egyszerű módon: mivel szinte ingyen lehet több millió email elküldeni, a spamelők nagyon kis kattintási aránnyal is sikeresek, mondta el a Wired magazinnak David Schwartz, az online viselkedést kutató Claria cég értékesítési igazgatója. Míg a postai megrendeléssel működő katalógusáruházak esetében már az is nagy sikernek számít, ha az olvasók két százaléka vásárol valamit, a spamelők már 0,1 százalékkal is nagyon sok pénzt kereshetnek.

A Direct Marketing Association tanulmánya szerint a fogyasztók 2003-ban harminckétmilliárd dollárt költöttek el emailben meghirdetett termékekre. A sikerért persze igen komoly árat fizetünk, hiszen ma már az összes email több mint fele spam, és a kéretlen levelek szűrése nagyon sok pénzt felemészt. Talán abban bízhatunk, hogy a szűrőprogramok egyre pontosabbak lesznek, és a szolgáltatók segítségével megszabadulhatunk a levélszeméttől.

Pofátlan hirdetők

Szintén nem igaz, hogy az arcunkba mászó popup hirdetéseket a többség eleve kiiktatja, vagy a reklámozott termék megtekintése nélkül bezárja az ablakot. Micheal Bailey, a GSD&M hirdetési cég szakértője elmondta: az előbukkanó ablakokra öt-tíz százalékkal többen kattintanak, mint a hagyományos reklámcsíkokra. A Dinamic Logic tanulmánya szerint az emberek kétharmada utálja az előugró vagy a háttérben megnyíló (pop-under) hirdetéseket, viszont Bailey szerint a megoldás éppen a kellemetlensége miatt sikeres, mivel jobban felkeltik az emberek figyelmét.