Kétségtelenül az ötvenmillió regisztrált felhasználóval rendelkező Skype tette világszerte népszerűvé az internetes telefonálást, és a csevegőklienssel egybeépített szolgáltatást azóta a Yahoo meg más kisebb cégek is lemásolták. Az AOL Phoneline azonban olyan újdonsággal indul el május 16-án, amely egyedülállóan sikeres lehet Amerikában.
Matek
Az Egyesült Államokban a hagyományos telefonhálózaton alacsonyak a tarifák, ezért a felhasználók nem igazán érdeklődnek az alig olcsóbb, de jóval körülményesebb netes telefonálás iránt. A New York Times cikke szerint a Skype éppen emiatt nem sikeres a tengerentúlon, az AOL azonban ügyesen felismerte, hogy mely tarifákat érdemes csökkenteni. Amíg a rivális netes telefonszolgáltatók évente 30-40 dollárt kérnek el egy telefonszámért (amellyel vezetékesről vagy mobilról is felhívható a számítógépen futó telefonkliens), és percenként körülbelül két centbe kerülnek a hagyományos hálózatokba irányuló hívások, addig az AOL automatikusan telefonszámot ad az amerikai júzereknek, így nekik semmi be sem kerül, hogy az ismerőseik odacsöröghessenek. Ráadásul a kimenő hívásokat is átalánydíjassá tette: az AIM Phoneline felhasználói havi tizenöt dollárért korlátlanul telefonálhatnak. A hívások persze akkor is ingyenesek, ha mindkét fél a számítógépen futó csevegőklienst használja.
Azért is lehet vonzó az ingyenes bejövő hívás, mert az emberek nem szívesen adják meg bárkinek a mobiltelefonszámukat, ugyanakkor az AOL-számukat nyugodtan megadják, és kérhetnek sms-értesítést arról, hogy üzenetük érkezett, így garantáltan nem maradnak egy hívásról sem. Az AOL ötven amerikai nagyváros vonzáskörzetében osztogat majd telefonszámokat, és a vállalat abban reménykedik, hogy jókora profitot termelhet a kliensében megjelenő hirdetésekkel, illetve extra szolgáltatásokkal, hívásátirányítással meg csengőhangok értékesítésével.
Mate-ek
Az AOL nemcsak ezzel a lépéssel próbálja kihasználni a népszerű azonnali üzenetküldő kliensét a piacszerzéshez: heteken belül elindul az AIM Pages nevű social netwörking szájt, amely a fejlesztők szerint rugalmasabb és könnyebben használható lesz, mint legfőbb riválisa, MySpace, amelyet már hetvenmillióan használnak. Az AOL nemcsak weboldalak, fényképalbumok feltöltését, és online baráti körök kialakítását teszi lehetővé, de beköti a Time Warner tartalmait is, sőt moduláris rendszerével a rivális szolgáltatásokat, például a Yahoo Flickr-t meg a YouTube-ot is beköthetik majd a felhasználók.