Natália
-3 °C
8 °C

Internettel kezdődik az autóvásárlás

2001.11.27. 17:49
Egy piackutató cég hétfőn kiadott közleménye szerint, az autóvásárlók közel kétharmada az interneten tájékozódik lehetőségeiről. Az átlagos vevő hét weblapot látogat meg, mielőtt a kereskedésbe indulna.
A J.D. Power and Associates által Amerikában készített felmérés szerint az internet, amely már korábban is a legnépszerűbb elsődleges tájékozódási pont volt az új gépkocsit vásárlók körében, 2001-ben folytatta térhódítását.

Nem mászkálnak

A tanulmány szerint az autó- vagy teherautó-vásárlás előtt interneten tájékozódók aránya idén 62 százalék, a 2000-ben mért 52 százalékkal szemben. Az átlagos vásárlóról kiderült továbbá: bátran vásárolgat az interneteten, és 6,8 autós oldalt látogat meg, mielőtt kikészítené a bankjegyeket.

A témába vágó tartalmak között a független autós oldalak a legnépszerűbbek, de a felhasználók rendszerint a kiszemelt autó hivatalos oldalát is felkeresik a részletes információk kedvéért.

A legnépszerűbb autós portálnak a Kelley Blue Books bizonyult, amely négy éve őrzi vezető pozícióját Amerikában.

A reklám a kulcs

A nem gyártóhoz kötődő oldalak között az Autobytel értékesítette a legtöbb járművet. A gyártók oldalai között a General Motorsé volt a legtöbb online autóeladás. Az eladott gépkocsik 6 százalékát online vásárolták - tavaly az új járművek 4,7 százalék idegenítődött el ilyen ugyanilyen módon.

A gyártók között a Fordé volt a leglátogatottabb és leghasználhatóbb honlap. A kutatás szerint a gyártók hirdetési akciókkal csábíthatják a legtöbb látogatót oldalukra: a látogatottságuk legnagyobb növekedésével büszkélkedő BMW és Isuzu online kampányolt.

A felmérés 26,400 vásárló megkérdezésével készült.