Ambrus
-7 °C
3 °C

A bloggerek befolyásolhatják a céges píárt

2006.04.20. 16:20
A netező által előállított webes tartalom már most viszonylag nagy hatással van a médiára, és a piaci szereplők vállalati és brandstratégiájára is, állapítja meg a Jupter Research. Ezzel együtt a felmérésből az is kiderül, hogy az európai netezők passzívak, vagyis viszonylag kevesen vesznek részt webes tartalmak létrehozásában.
Az európai online tartalomszolgáltatók 92 százaléka állítja, hogy ösztönzik olvasóikat a részvételre, de a netezők többsége (53 százalék) ennek ellenére passzív, írja a felmérést ismertető ENN. Csupán 23 százalék reagál a részvételre való buzdításra, vagyis ennyien vesznek részt például online szavazásokban, versenyekben. További 24 százalék pedig spontán hoz létre tartalmat a neten: blogot ír, weboldalt tart fenn, vagy fórumokon szól hozzá.

A viszonylag kevés "részvételi netező" azonban a kutatócég szerint jelentős befolyással és hatással bír. Ez azzal magyarázható, hogy a hangját leginkább hallató réteg a fiatal férfi netezők tábora, akik régóta neteznek, ráadásul szélessávon csatlakoznak a világhálóra, vagyis sokkal többet és gyakrabban vesznek részt az online közösségekben. Az ő tolmácsolásukban pedig a termékekkel kapcsolatos erőteljes vélemények és visszajelzések gyorsan terjednek el a velük kapcsolatban lévő netezők között - elsősorban az erősen egymásba kapcsolódó bloghálózatokon keresztül.

Azoknak a cégeknek, melyek figyelmen kívül hagyják az online közösségek hangadóit, szembe kell nézniük azzal, hogy az itt megjelenő elégedetlenség elérheti a fogyasztók széles rétegeit, így rontva az adott termék, cég píárját.

Az utóbbi idők egyik nagy médiakísérlete lehet a Sun új kezdeményezése: a brit bulvárlap MySun néven indít webkettes szolgáltatást. A netezők blogokat hozhatnak létre, és képeket, valamint rövid videókat oszthatnak meg egymással. A Sun egyébként annak a News Corp.nak a tulajdona, mely fél éve vette meg az azóta már 70 milliós felhasználói táborral rendelkező online közösségépítő szolgáltatást, a MySpace-t.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.