Lukács
7 °C
22 °C

Véget ér a budaörsi internethiány

2007.06.05. 15:49
Megvette a Fibernet az Eurocabel nevű cég budaörsi és XI. kerületi kábelhálózatát, ahol korábban az UPC nyújtott szolgáltatást. Az UPC-t azonban lekapcsolták, és az emberek napokig internet nélkül maradtak.

Budaörsön és Budapest XI. kerületében napokig nem volt internetszolgáltatás az Eurocable hálózatán, körülbelül kétezer háztartásban, ahol korábban az UPC, most azonban már a Fibernet nyújt szolgáltatást. A történet azzal kezdődött, hogy az Eurocable tavaly novemberben felmondta a UPC szerződését, és tárgyalásokat kezdett a további együttműködésről. Miközben vészesen közeledett a végső határidő, az Eurocable a UPC egyik nagy riválisa, a Fibernet kezébe került. A Fibernet pedig május 29-én megszüntette az érintett területeken az UPC szolgáltatását, csak a kábeltévé maradt bekapcsolva.

Az UPC sajtóreferense lapunknak elmondta, hogy tárgyaltak az előfizetői szerződések meghosszabbításáról, és arról volt szó, hogy lesz egy átmeneti időszak. A Fibernet ugyanakkor azt nyilatkozta lapunknak, hogy piaci értékén átvették volna az UPC eszközeit, és ezzel az előfizetőknek okozott kellemetlenségek jelentős része elkerülhető lett volna, az UPC feltételeit azonban nem vállalhatták. Az UPC-nek 180 napja volt arra, hogy az ügyfeleit értesítse és felkészítse a változásokra.

Van másik

A Fibernet elmondása szerint az elmúlt egy hétben Budaörsön és Bp. XI. kerületében szinte mindenhol telepíteni tudták saját modemeiket, és igyekeznek felkeresni azokat a háztartásokat, ahol nem sikerült elérni az előfizetőket. A Fibernet új ügyfeleinek új előfizetői szerződést kellett kötniük, de a cég senkit sem kötelezett szerződéskötésre. A telefonszolgáltatás is működik, az ügyfelek új telefonszámot kaptak a szerződés megkötésekor. Aki viszont régi telefonszámát akarta megtartani, annak egy-két hétig várnia kell, mert a számhordozásról a UPC-vel is egyeztetni kell.

A UPC telefonos ügyfélszolgálata segítségével és levélben tájékoztatta volt ügyfeleit a változásokról. Az előfizetők a webtárhelyeket és az email fiókokat augusztus végéig megtarthatják, és a havidíjakból hátralévő összeget is visszakapják.

Juhász Károly, a Nemzeti Hírközlési Hatóság keretein belül működő hírközlési fogyasztói jogok képviselője korábban elmondta, hogy a cégek közötti jogviták miatt kivizsgálják a helyzetet.