Natália
-3 °C
7 °C

Zavarba lehet hozni a netezőket a bűvszavakkal

2006.05.08. 11:50
Egy amerikai felmérés szerint a felhasználók jelentős részét zavarba lehet hozni, ha megkérdezzük tőlük, mit jelentenek a mostanában divatos webes kifejezések.
Az amerikai netezők kevesebb mint fele van tisztában a legutóbbi technológiai bűvszavakkal, derül ki a Microsoft megbízásából készült Harris Interactive-kutatásból.

Persze az sem jelent sokkal nagyobb előnyt, ha ismerjük a felkapott kifejezéseket. Az amerikai felnőttek 79 százaléka például tisztában van azzal, hogy mit jelent a blog kifejezés, ugyanakkor csak 17 százalékuk olvas webnaplókat.

Minden harmadik válaszadó nem volt biztos benne, hogy mit jelent a VoIP (IP-alapú hálózaton, például interneten telefonálás). És 71 százalék sosem hallott az rss-ről (az egyszerűsített online tartalomértesítőkről).

Az olyan webkettes kifejezések, mint a címkézés (tagging) sem ismerős a válaszadók 46 százaléka számára. (A címkézéssel lehetőségünk van releváns kifejezéseket társítani adott webes tartalmakhoz - például blogbejegyzésekhez, weben megosztott képekhez - hogy a netezők a címkék alapján találhassanak rá ezekere a tartalmakra.)

Természetesen ezek az információk azért fontosak a Microsoftnak, mert készülő okos webes szolgáltatása, a Windows Live integrálja ezeket a webes eszközöket. Persze ahhoz, hogy valaki használjon egy webes eszközt, nem kell feltétlenül tisztában lennie a pontos definíciókkal.

David Sifry, a Technorati nevű blogkereső egyik alapítója nemrégiben megjelent elemzése szerint a Technoratin megjelenő blogbejegyzések közel felét ellátják a bloggerek címkékkel. Egy év alatt a Technoratin megjelenő blogokon 100 millió címkét adtak meg a felhasználók.