A 6403 válaszadó bevonásával készített, felhasználói szokások és nemi jellegzetességek összefügéseit feszegető felmérés szerint az amerikai férfiak általában önálló online tevékenységet végeznek az interneten, míg a nőket inkább az emberekhez kötődő webes akció jellemzi.
A férfiak tőzsdei és sporthíreket, illetve pornográfiát fogyasztanak. Emellett nagyobb arányban használják szórakozásra a netet, gyakrabban és hosszabb időre csatlakoznak a hálóra, amelyet az esetek nagyobb részében szélessávon érnek el.
A nők ugyanakkor sokkal többet használják az elektronikus levelezést, és az egyszerű üzenetváltás helyett, hosszabb, sztorizós, problémamegoldós levelekkel tartanak kapcsolatot a barátokból és családtagokból álló kiterjedtebb szociális környezettel.
Az internethasználat szinte azonos: a hálót 68, illetve 66 százalékos arányban használják a férfiak és a nők. E téren eltűnni látszanak a különbségek, főleg ahhoz képest, hogy 1995-ben, amikor az amerikai lakosság 20 százaléka használta az internetet, a netezők 58 százalékát tették ki férfiak.
Pornográfia és furcsa szavak
A férfiak hajlamosabbak tranzakciózni: szívesebben csetelnek, kereskednek részvényekkel, szállnak be online aukciókba, fizetnek digitális szolgáltatásokért.
Emellett a férfiak 21 százaléka ismerte be, hogy szokott pornót nézegetni, szemben a nők 5 százalékával. A kutatók ezzel kapcsolatban igyekeztek kiemelni, hogy ez a témakör kifejezetten nehezen mérhető, így a fenti adatok valószínűleg nem tükrözik a valóságot.
A férfiak sokkalta többen szerelik maguk számítógépüket és jobban ismerik a friss technikai zsargont - például a spam, a firewall, a spyware, vagy az RSS kifejezéseket.
Generációs különbségek
A Pew arra hívta fel a figyelmet, hogy online tevékenységek 90 területére kitérő felmérés nemek közötti különbségeket mutató eredményét nagyban befolyásolják a nemzedéki különbségek. A fiatal nők sokkal bátrabban közelítenek a technikailag összetett tevékenységekhez, mint az idősebb generációk.
A 18-29 éves nők 89 százaléka használja a netet, míg a hasonló korú férfiaknak csak 80 százaléka. Ugyanakkor a 65 évnél idősebb férfiak 34 százaléka internetezett, míg ebben a korosztályban nők csak 21 százaléka használja a netet.
A tizenévesek között a lányok nagyobb arányban írtak blogot, míg a fiúk a letöltésben jeleskedtek.