Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Elektronikus ügyintézés Budán

2001.12.19. 17:15
Az informatikai fejlesztések összehangolásáról írt alá megállapodást négy budai kerület polgármestere szerdán Budapesten. Az I., II., XI. és XII. kerületi önkormányzatok vezetői megállapodtak abban, hogy a lakosság számára hatékony és egyszerű hivatali ügyintézést, tájékoztatást, valamint az önkormányzatok munkájába való szélesebb körű betekintést lehetővé tevő elektronikus szolgáltatást indítanak.
Az aláírást megelőző sajtótájékoztatón Bencze B. György, a II. kerület polgármestere elmondta: a négy önkormányzat összehangolja informatikai fejlesztéseit, közös fejlesztési programokat kezdeményeznek, valamint az önkormányzati és központi források hatékonyabb felhasználása érdekében támogatást várnak a Miniszterelnöki Hivatal Informatikai Kormánybiztosságától.

Ingyen e-mail a kerületi polgároknak

Interaktív weboldal Budafoknak
Budafok új helytörténeti albumát és megújult honlapját szerdán mutatták be a nyilvánosságnak. A városrészről megjelent Millenniumi Album több mint 200 oldalon keresztül mutatja be és illusztrálja fotókkal Budafok történetét a kezdetektől napjainkig.

A honlap virtuális hirdetőtáblájára a helyi lakosok helyezhetnek el különféle meghívókat, míg az utóbbi menüpontban kutakodva a látogatók különböző önkormányzati irodákban fellelhető nyomtatványok letöltéséhez, illetve kitöltéséhez kapnak segítséget. Karsay Ferenc, a kerület alpolgármestere elmondta, hogy a honlap építéséhez, illetve a további fejlesztésekhez a Hírközlési Főfelügyelettől pályázat útján elnyert 30 millió forintot használják fel.

Bencze B. György kitért arra, hogy az együttműködést három programmal indítják el. Kísérleti jellegű elektronikus ügyintézési programot kezdeményeznek - ebben szerepel az online ügyintézési tájékoztatás, az elektronikus belső ügyviteli rendszerek kialakítása, a digitális aláírás önkormányzati alkalmazása -, valamint elektronikus intézményközi kommunikáció kiépítését és a kerületek lakói számára ingyenes e-mail használati lehetőség megteremtését tervezik. A polgármester szerint az elektronikus ügyintézés meghonosodására még legalább öt-tíz évet kell várni, s ez az önkormányzatok részéről jelentős fejlesztéseket igényel.

Időmegtakarítást jelent az elektronikus ügyfélszolgálat

Mitnyan György XII. kerületi polgármester úgy vélte: az elektronikus ügyintézés át fogja alakítani az önkormányzati hivatalok belső struktúráját, így elsősorban minőségi változást fog hozni. A polgármester szavai szerint a manuális ügyintézéssel párhuzamosan alakul majd ki az elektronikus ügyintézés. Jelezte ugyanakkor: már ma is körülbelül öt napot takarít meg az, akinek lehetősége van arra, hogy e-mailben írjon levelet az önkormányzatoknak.

Nagy Gábor Tamás, a Budavári Önkormányzat vezetője rámutatott: van egy jól körülhatárolható társadalmi réteg, amelyik gyorsan hozzá fog szokni az elektronikus ügyintézéshez.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!