Béla
3 °C
12 °C

Elektronikus ügyintézés Budán

2001.12.19. 17:15
Az informatikai fejlesztések összehangolásáról írt alá megállapodást négy budai kerület polgármestere szerdán Budapesten. Az I., II., XI. és XII. kerületi önkormányzatok vezetői megállapodtak abban, hogy a lakosság számára hatékony és egyszerű hivatali ügyintézést, tájékoztatást, valamint az önkormányzatok munkájába való szélesebb körű betekintést lehetővé tevő elektronikus szolgáltatást indítanak.
Az aláírást megelőző sajtótájékoztatón Bencze B. György, a II. kerület polgármestere elmondta: a négy önkormányzat összehangolja informatikai fejlesztéseit, közös fejlesztési programokat kezdeményeznek, valamint az önkormányzati és központi források hatékonyabb felhasználása érdekében támogatást várnak a Miniszterelnöki Hivatal Informatikai Kormánybiztosságától.

Ingyen e-mail a kerületi polgároknak

Interaktív weboldal Budafoknak
Budafok új helytörténeti albumát és megújult honlapját szerdán mutatták be a nyilvánosságnak. A városrészről megjelent Millenniumi Album több mint 200 oldalon keresztül mutatja be és illusztrálja fotókkal Budafok történetét a kezdetektől napjainkig.

A honlap virtuális hirdetőtáblájára a helyi lakosok helyezhetnek el különféle meghívókat, míg az utóbbi menüpontban kutakodva a látogatók különböző önkormányzati irodákban fellelhető nyomtatványok letöltéséhez, illetve kitöltéséhez kapnak segítséget. Karsay Ferenc, a kerület alpolgármestere elmondta, hogy a honlap építéséhez, illetve a további fejlesztésekhez a Hírközlési Főfelügyelettől pályázat útján elnyert 30 millió forintot használják fel.

Bencze B. György kitért arra, hogy az együttműködést három programmal indítják el. Kísérleti jellegű elektronikus ügyintézési programot kezdeményeznek - ebben szerepel az online ügyintézési tájékoztatás, az elektronikus belső ügyviteli rendszerek kialakítása, a digitális aláírás önkormányzati alkalmazása -, valamint elektronikus intézményközi kommunikáció kiépítését és a kerületek lakói számára ingyenes e-mail használati lehetőség megteremtését tervezik. A polgármester szerint az elektronikus ügyintézés meghonosodására még legalább öt-tíz évet kell várni, s ez az önkormányzatok részéről jelentős fejlesztéseket igényel.

Időmegtakarítást jelent az elektronikus ügyfélszolgálat

Mitnyan György XII. kerületi polgármester úgy vélte: az elektronikus ügyintézés át fogja alakítani az önkormányzati hivatalok belső struktúráját, így elsősorban minőségi változást fog hozni. A polgármester szavai szerint a manuális ügyintézéssel párhuzamosan alakul majd ki az elektronikus ügyintézés. Jelezte ugyanakkor: már ma is körülbelül öt napot takarít meg az, akinek lehetősége van arra, hogy e-mailben írjon levelet az önkormányzatoknak.

Nagy Gábor Tamás, a Budavári Önkormányzat vezetője rámutatott: van egy jól körülhatárolható társadalmi réteg, amelyik gyorsan hozzá fog szokni az elektronikus ügyintézéshez.