Az ötletadó Tew az egymillió dolláros honlapon ötéves online jelenlétet ígért a hirdetőknek. Sikere az ismertségből fakadt, a média boldogan linkelt a korábban nem ismert ötletből születő szájtra, hogy aztán egymillió dollárnyira gerjessze a hisztériát a látszólag értelmetlen ötlet körül. Alex Tew idén januárra egyesével eladta az összes pixelt, és gazdagabb lett egymillió dollárral.
A huszonéves magyarok ironikus ötlete csavar egyet Alex Tew ötletén, a terv lényege ugyanis, hogy nincs értelme vesztegeti az időt a pixelenkénti hasznosítással, jobb azt az egymilliót azonnal kézhez kapni. Az üzleti informatikusként tanuló Szita Attila és Stekkelpak Zoltán a többi kopikethez hasonlóan ugyanazt az eredményt akarja elérni, mint az egymillió dolláros honlap gazdája, csak még annál is kisebb erőfeszítéssel, írja a Pestiside.
A egymillió dolláros honlap egy darabban lényege ugyanis, hogy a vásárló kifizet egymillió dollárt, cserébe 2016. május 10-ig birtokolhatja a szájtot, és (elvileg) benne lesz a tévében, ami (elvileg) jó.
A nyilvános megjelenéshez kell a média, mi például megkérdeztük a szájt egyik tulajdonosát, vajon ironikus tükörről van-e szó, amit a lecsengő webbiznisznek tartanak. Sajnos nem. Stekkelpak Zoltán az Indexnek elmondta, bár viccnek indult az ötlet, valójában komolyan gondolják, hogy így szereznek több mint kétszázmillió forintnak megfelelő összeget. "Összesen ötven dollárt költöttünk a szájtra, amit úgy csináltuk meg, hogy legyen érdeklődő. Több mint háromezer szájt született Tew ötletén felbuzdulva. Ezek vagy olcsóbban adták a felületet, vagy bonyolultabb rendszerben. A mi ötletünk az, hogy egyszerűsítjük az egészet, és ha valaki felkínál érte egymilliót, azt nem utasítjuk vissza" - fogalmazott. A kopiket-páros szerint tuti a gazdagodás, mert a nyilvános térben akkora figyelmet kap majd a szájt, hogy egy multinak biztos megéri, néhány nagy céget már meg is kerestek az ötlettel, Stekkelpak szerint "említésre méltó válasz egyelőre nem volt".