Natália
-3 °C
8 °C

A Hotmail beengedi hirdetéseket

2004.05.06. 13:00
A Microsoft húszezer dolláros óvadékért cserébe engedélyezné, hogy levelezőprogramján keresztül hirdessenek a reklámcégek. A cég szerint ez jó a hirdetőknek, és jó a felhasználóknak is.
A Microsoft az úgynevezett "fehér lista" alapján szabályozott formában engedélyezné a reklámlevelek küldését rendszerében. Az óriásvállalat szerint így elérhető, hogy az általa előírt etikettet betartó cégek hirdetései garantáltan eljussanak a felhasználókhoz.

Óvadékért cserébe

Az elképzelés szerint a reklámcégek letétbe helyeznének húszezer dollárt a Microsoftnál. Az óvadék átadása után hirdetésük az IronPort cég programja segítségével jut el a több mint 170 millió Hotmail- és MSN-szolgáltatást használó internetezőhöz, persze csak akkor, ha az üzenetek megfelelnek az előírásoknak. Ha valamelyik cég megszegi a megállapodást, elveszti az óvadékot.

A Microsoft már öt hónapja dolgozott a programon az IronPorttal közösen, de a megállapodást csak most hozták nyilvánosságra. Mivel a világ legnagyobb szoftvergyártó cége áll a kezdeményezés hátterében, a reklámcégek sorban állnak, hogy felkerülhessenek a listára.

Ingoványos talaj

A Microsoft saját bevallása szerint azért támogatja az ötletet, mert úgy véli, a szabályozás megóvja a felhasználókat a káros kéretlen üzenetektől, ellenben nagyobb biztonsággal fognak megérkezni azok a levelek, melyekre valóban számítanak a felhasználók. Valószínű azonban, hogy mást értenek kéretlen levél alatt a hirdetők és mást a felhasználók. Leszámítva a gyors gazdagodást vagy pénisznövelést ígérő hirdetéseket, gyakran nehéz eldönteni, hogy mi számít spamnek és mi nem, így a rendszer komoly vitákat válthat ki.