Árpád
-2 °C
9 °C

Ár alapján választ szolgáltatót a magyar

2001.11.08. 12:01
Az internetszolgáltató kiválasztásánál meghatározó szerepe van a szolgáltató árképzésének és a szolgáltatás költségeinek, áll a Bell Research legújabb tanulmányában.
A tanulmány szerint a nagy- és középvállalatok közül a legtöbben a jelenlegi szolgáltató kiválasztásánál a legreálisabb ár/érték arányt képviselő szolgáltatóra voksoltak (20,7%), többek számára pedig a legalacsonyabb ár volt az egyik legfőbb döntési szempont (17,9%).

A nagytításhoz kattintson a képre!
Döntési szempontok az ISP kiválasztásánál
forrás: BellResearch - Modem Kor
Közel minden hatodik vállalat a kisebb egyszeri beruházási és csatlakozási költség miatt választotta ki a jelenlegi internetszolgáltatóját (14,9%), míg minden tizedik cég figyelembe vette a döntési folyamat során a költségek tervezhetőségét is, amelyet a minél átláthatóbb díjstruktúra segít elő (11,7%).

A szolgáltatás költségein kívül a szolgáltatóválasztást alapvetően meghatározza az elérhető szolgáltatók köre (18,1%). Mindezek mellett a saját személyes kapcsolatok (12,4%), valamint az ismerősök ajánlása (11,7%) is fontos szerepet játszik a döntési folyamat során.

A minőség másodlagos

Az üzemeltetés során az internetszolgáltatótól a legtöbb vállalat versenyképes árakat (44,5%), a szolgáltatás folytonosságát (37,4%), valamint az ügyfélszolgálat állandó rendelkezésre állását várja el (30,5%), amely különösen az esetleges hibák elhárításánál játszik kardinális szerepet.

A nagytításhoz kattintson a képre!
Legfőbb elvárások és hiányosságok
forrás: BellResearch - Modem Kor
Érdekes, hogy a nagy- és középvállalatoknak a szolgáltatóval szemben támasztott három legfontosabb elvárása közül csupán az ár jelenik meg, mint alapvető döntési szempont, ugyanakkor a hibák kijavításával kapcsolatos tényezőket csak az ügyfelek kisebb aránya említette (pl. nonstop ügyfélszolgálat: 5,9%, hibaelhárítási idő: 3,2%).

Mindez egyben arra is utal, hogy ezek a szempontok alapvető elvárások, amelyeket a szolgáltatónak mindenképpen teljesítenie kell.

A legtöbb vállalat az árak tekintetében várna javulást (33,6%), kevésbé elégedettek az ügyfelek a szolgáltatás folytonosságával (31,4%), és közel ugyanannyi ügyfélnél tűnik problémásnak a garantált sávszélesség folyamatos betartása, valamint az ügyfélszolgálat elérése.

A felmérést 459 db, 50 fő feletti vállalat megkérdezésével készítették. A minta regionális, ágazati és alkalmazotti létszám szerint országos szinten reprezentálja a vizsgált szegmenst.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.