További Net cikkek
Döntési szempontok az ISP kiválasztásánál forrás: BellResearch - Modem Kor |
A szolgáltatás költségein kívül a szolgáltatóválasztást alapvetően meghatározza az elérhető szolgáltatók köre (18,1%). Mindezek mellett a saját személyes kapcsolatok (12,4%), valamint az ismerősök ajánlása (11,7%) is fontos szerepet játszik a döntési folyamat során.
A minőség másodlagos
Az üzemeltetés során az internetszolgáltatótól a legtöbb vállalat versenyképes árakat (44,5%), a szolgáltatás folytonosságát (37,4%), valamint az ügyfélszolgálat állandó rendelkezésre állását várja el (30,5%), amely különösen az esetleges hibák elhárításánál játszik kardinális szerepet.
Legfőbb elvárások és hiányosságok forrás: BellResearch - Modem Kor |
Mindez egyben arra is utal, hogy ezek a szempontok alapvető elvárások, amelyeket a szolgáltatónak mindenképpen teljesítenie kell.
A legtöbb vállalat az árak tekintetében várna javulást (33,6%), kevésbé elégedettek az ügyfelek a szolgáltatás folytonosságával (31,4%), és közel ugyanannyi ügyfélnél tűnik problémásnak a garantált sávszélesség folyamatos betartása, valamint az ügyfélszolgálat elérése.
A felmérést 459 db, 50 fő feletti vállalat megkérdezésével készítették. A minta regionális, ágazati és alkalmazotti létszám szerint országos szinten reprezentálja a vizsgált szegmenst.