Gyors fellendülés
Bár az Accoona valószínűleg még hosszú ideig nem jelent komoly veszélyt a világ vezető internetes keresőire, az új vetélytárs megjelenése is azt mutatja, hogy a növekvő hirdetési bevételek miatt egyre vonzóbbá válik ez a terület. Míg 2002-ben az Egyesült Államok online hirdetési piaca még csak 6 milliárd dollárt tett ki, addig az idén valószínűleg már eléri a 8-9 milliárdot, és a következő években még gyorsabb fellendülést jósolnak a piackutató cégek. Ráadásul az internetes keresőt üzemeltető cégek szempontjából kiemelten fontosnak számító, közvetlenül a keresésekhez kapcsolódó hirdetésekből származó bevételek még gyorsabban nőnek. Ebben az évben 2,5, jövőre pedig már 3 milliárd dollárosra becsüli ezt a szegmenst az Egyesült Államokban az eMarketer piackutató vállalat. Az online reklám vonzerejét mutatja az egyik legnagyobb európai internetpiac, Nagy-Britannia példája is. A szigetországban 2003-ban rekordösszeget, 370 millió fontot (1 font = 356 forint) költöttek a hirdetők az interneten történő reklámozására. Ez 80 százalékkal haladja meg a 2002-es bevételeket.
Újítanak a nagyok
Az internetezőkért és az online hirdetési bevételekért vívott kiélezett küzdelemben az interneteskereső-üzlet főszereplői - a piacvezető, néhány hónapja tőzsdére lépett Google és versenytársai, a Yahoo! és a Microsoft - fokozott figyelmet fordítanak az új, kiegészítő szolgáltatásokra is. A múlt héten szinte egy időben mutatta be online fóruma, a Google Groups második verzióját a Google és hasonló funkciójú, MSN Spacesre keresztelt új szolgáltatását a Microsoft. A rendszerek témakörök szerint szerveződő online vitaklubok létrehozását is lehetővé teszik, amelyek tartalmában keresni lehet. Az ilyen kiegészítő szolgáltatások fontosságát mutatja, hogy a Google Groups a kereső harmadik legnagyobb hirdetésibevétel-forrása.