Miklós
-7 °C
4 °C

'A korlátlan adsl legyen is az!'

2005.08.09. 16:20
A T-Online akár az ügyfelek szeme színére hivatkozva is felmondhatta volna az ötven extrém internetező szerződését, mondta az Indexnek Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője.

Teljesen jogszerűen mondta fel az ötven szélsőségesen sokat internetező ügyfelének a szerződését a T-Online, az ugyanis két fél közös beleegyezése alapján jött létre, és bármelyikük dönthet úgy, hogy a továbbiakban nem kívánja fenntartani, mondta el lapunknak Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője. A törvény azonban előírja, hogy a szolgáltatónak meg kell indokolnia tettét, és a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szakértője szerint éppen ez sült el rosszul: a T-Online indoklása az adsl-szolgáltatás egy alapvető hibájára hívta fel a figyelmet. (Arra, hogy a nagyletöltők milliós veszteséget okoznak neki.)

Nem normális

Mint azt korábban megírtuk, a T-Online gazdaságossági okokra hivatkozott a felmondási levelében, és a cég ügyfélszolgálata az egyik előfizető érdeklődésére elmondta: a felmondás oka, hogy több mint tízszeresét töltötte le a "normálisnak". A T-Online mondhatta volna egyszerűen azt is, hogy "nem tetszik neki az ügyfél szeme színe, vagy hogy technikailag nem tudja fenntartani a szolgáltatást", így talán jobban járt volna, mondta Juhász Károly.

Az NHH szakértője szerint szerint két dolog miatt kritizálható a T-Online. Egyrészt a cég nem járt el etikusan, mivel normális esetben még a szerződés felmondása előtt illik figyelmeztetni a fogyasztót arra, hogy gond van a szokásaival. Másrészt könnyen elképzelhető, hogy a korlátlannak meghirdetett csomagok megtévesztik a fogyasztókat, mert valójában nem is korlátlanok. Juhász Károly szerint lehet azt mondani, hogy hatvan, nyolcvan vagy száz gigabájtig korlátlan egy előfizetés, a magyar nyelv lehetővé teszi az ilyen szóhasználatot, de azt is le kell írni, hogy e határ átlépése engedélyezett-e, vagy e fölött esetleg fizetni kell.

Hibás nevek

"Ha azt mondják, hogy korlátlan, akkor legyen is az. Az általános szerződési feltételekben pedig mindenképpen számszerűsíteni kell a határokat. Nem egy hírközlési szolgáltatás nem működik, hanem van egy szolgáltatás, amit nem annak neveznek, ami." - mondta Juhász Károly, utalva arra, hogy a fogyasztók megtévesztésének a vizsgálata már nem az NHH, hanem a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jögkörébe tartozik.

Horváth Anita, a versenyhivatal sajtófőnöke kedden elmondta, hogy már megérkezett hozzájuk a bejelentés, és majd megvizsgálják, hogy indítanak-e eljárást. A GVH egyébként ilyen esetekben akár bírságot is kiszabhat, de Juhász Károly szerint jelen esetben jelentősebb az erkölcsi kár, amit a T-Online már most elszenvedett; könnyen elképzelhető, hogy az események hatására sok ügyfél keres másik szolgáltatót. Juhász Károly úgy véli, az a legfontosabb, hogy ne lehessen még egy ilyen eset.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.