Miklós
-7 °C
4 °C

A Microsoft termékkeresővel és adCenterrel újít

2006.05.05. 15:30
A Microsoft láthatóan megunta az "örök harmadik" címkét: fejleszti új keresőmotorját és az online hirdetőknek is próbál kedvében járni.
Újabb szolgáltatással bővül a Windows Live. A Microsoft újgenerációs keresőmotorja egy speciálisan fogyasztási cikkek keresésére alkalmas funkcióval bővült. A Product Search jelenleg közel 100 ezer gyártó termékét indexeli. A Microsoft azt ígéri, hogy ebben a termékkeresőben sok olyan árut is megtalálhatnak a netezők, melyekre máshol nehezen vagy egyáltalán nem találnának rá.

Ha egy adott terméknévre keresünk, a találatokat tovább szűkíthetjük például gyártó vagy márka szerint. De lehetőség van az árak vagy témahűség szerinti keresésre is.

A jelenleg tesztverzióban elérhető Windows Live-ot a várakozások szerint a nyáron véglegesítik, s ezzel minden valószínűség szerint a Microsoft lecseréli eddigi hivatalos keresőjét (MSN.com) a Live.com-ra. Bár az MSN.com sem szűnik meg, a keresési találatok a Live-ról jönnek majd.

Az MSN jelenleg - messze lemaradva - a Yahoo és a Google után csak a harmadik legnagyobb amerikai keresőmotor. Nem meglepő tehát, hogy a Microsoft nem csak keresője fejlesztésével, de egyéb szolgáltatások beindításával is törekszik piaci részesedésének növelésére.

AdSense-re AdCenter a válasz

Nemrégiben indították el az adCentert, mely a releváns találati oldalakhoz passzintja a hirdetői linkeket. Ez a hirdetési rendszer kísértetiesen hasonlít a nagy rivális Google kifejezetten sikeres hirdetési megoldásaira (AdSense, AdWords).

A Microsoftnak azért saját ötletei is vannak. A USA Today szerint olyan fejlesztésen dolgoznak, melynek segítségével a netező egy híresség ruhadarabjára klikkelve eljuthat azokra az oldalakra, ahol megvásárolható az adott termék. Egy másik projekt kifejezetten a hirdetők kedvét keresi: a Microsoft szakemberei olyan megoldást szeretnének fejleszteni, melynek segítségével sokkal kiterjedtebb demográfiai adatokkal tudnának szolgálni a potenciális online hirdetőknek.

Az optimizmus mindenesetre megvan: a Microsoft egyik termékmenedzsere szerint csecsemőkorában jár az internetes keresés, és nagyon sok ötletük van még, melyek a felhasználók és a hirdetők érdekeit is szolgálják.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!