További Net cikkek
Azt már biztosan tudjuk, hogy 2005 nem az internetszolgáltatók éve volt, az NHH decemberi közleménye szerint ugyanis abban az évben az ügyfelek több mint negyven százaléka panaszkodott. A hírközlési hatóság malmai azonban lassan őrölnek, ezért halvány elképzelésünk sincs arról, hogy vajon 2006-ban változott-e a helyzet. Na jó, halvány elképzelésünk van, mivel szűk környezetünkben is elég sok panaszt tudtunk összeszedni.
Nulla megabites internet
Egyeseknél minden látható ok nélkül belassul az internet, mintha valami virtuális fekete lyuk nyelné el útközben a biteket, annak ellenére, hogy nem is sima lakossági, hanem méregdrága üzleti előfizetésről van szó. Állítólag messze van a központ, ami az Andrássy úton, a város elit negyedében elég ciki indok. Hasonló problémával találkoztunk a város délnyugati peremén is, ahol hiába nőtt az ingyenes bővítéssel két megabitesre az előfizetés, sohasem volt egy megabitnél gyorsabb a hálózat. A szolgáltató meg persze nem szól, hogy jobb lenne nekem egy olcsóbb díjcsomagban.
Egy kolléga friss tapasztalata szerint a baráti alapon szerzett VIP-státusz sem ér sokat, a villámgyorsan érkező szakértő ugyanis csak a modemet tudta bekötni, a számítógéphez - szakértelem hiánya miatt - hozzá sem nyúlt. Utólag kiderült, hogy csak a korábbi chellós fix IP-t kellett volna dinamikusra átállítani. Néhány szolgáltatónak komoly kihívást okoz a határidők betartása is. Egy kolléga fél éve vár arra, hogy leendő szolgáltatója beszerezzen egy misztikus vezetéktartó eszközt a bekötéshez. Másnál pedig a megfelelő minőségű adsl-modem hiánya okoz gondot: a szolgáltató szerint gyenge a modem, ezért egyszerűen nem jutnak el hozzá a bitek. A cég nem tud jobb modemet adni, a havi számlát ennek ellenére benyújtja. A pórul járt előfizető most kéthónapos indiai nyaralással próbálja elfeledni, hogy hónapok óta fizet a semmiért.
Új lehetőségek a panaszkodásra
Ha könyveket nem is, a Tékozló Homárt simán meg lehet tölteni a szolgáltatóváltással, hurokátengedéssel és adsl-költöztetéssel kapcsolatos horrortörténetekkel. Már önmagában vicces, ha egy telefonelőfizetés nélküli adsl-hez először elő kell fizetni telefonszolgáltatásra, amelyet az adsl bekötése után lehet lemondani. Úgy látszik a telkópiaci liberalizáció nagy vívmányai egyelőre nem csökkentik, hanem csak szaporítják a bajainkat.
Vannak persze pozitív történetek is, egy kisebb kábeles netszolgáltató például több elégedett ügyfelet szerzett szerkesztőségünkben nagyon olcsón díjcsomagjaival. Ugyanakkor egyáltalán nem szól, ha néhány órára leáll a net, ami évente négyszer-ötször biztosan megtörténik.
Happy end?
Mindezt összegezve tehát elmondható, hogy sokféle problémával állunk szembe, és nem tudjuk, hogy idén - a mézesmadzagszerű sávszélességbővítéseket leszámítva - mégis mitől lesz jobb a helyzet. Mivel a T-Com-T-Online, a fő rivális UPC Chello-Monortel, a GTS-Datanet, az Invitel és Hungarotel, illetve kisebb adsl-szolgáltatók ügyfelei közt is találtunk panaszkodókat, olvasóink segítségével szeretnénk megkeresni a fő bűnösöket, hogy feltehessük nekik kínos kérdéseinket.
Ide küldjön levelet, ha gondja van az internetszolgáltatójával!