Alfréd
5 °C
13 °C

Freemail extrákkal

2000.10.04. 08:45
Egy átlagos internetezőnek legalább 2 ingyenes e-mail címe van a fizetős címe mellett, amely többek között adatvédelmi szempontból is előnyös. A marketingrizsát félretéve egyik oldalon adott az újabb és újabb címeket gyűjtő felhasználó, másik oldalon pedig a freemail-szolgáltató, aki regisztrált felhasználókat gyűjt, hogy minél többen nézzék a hirdetéseiket. Vannak azonban olyan cégek is, amelyek magát a levelezési rendszerüket is értékesítik.
Megbízható e-business rendszereket elég nehéz a garázsban felhúzott dot.com vállalkozáson belül létrehozni, és ilyenkor jön el az a pillanat, hogy az Amazon-reménységek elkezdik begyűjteni a szükséges szoftvereket szép sorjában. Elsőként merül fel a levelezés problémája, hiszen elég kínos üzleti ajánlatokat küldeni egy freemailes címről.

A freemailes rendszer azonban tartható, ha ravaszul saját domain mögül nyomja az adatokat, és ezért külsőre olyan, mintha a feltörekvő vállalkozás saját gyermeke lenne. Ezt az igényt természetesen többen felismerték, akik egy stabil freemailes rendszer kiépítése után hozzákezdtek a technológia bérbeadásához.

Külföldön

A külföldi ingyenes levelezőszoftverek közül először mindenkinek a Microsoft birodalom egyre szervesebb részévé váló Hotmail ugrik be, pedig az élmezőnyben ott van egyebek között a Mail.com is. A nagy számlálásokkor a Mail.comot gyakran hátrább sorolják, mivel a ,,hosztolt" felhasználók számát nem egyedül a saját domainjeik alatt regisztrált emberek adják, hanem beleszámítanak a különböző portálok és nagyvállalatok ügyfelei is.

A Bloomber hírügynökség szerint 5000 informatikai cég közül a 17. legdinamikusabban fejlődőnek hozta ki idén októberre a Mail.comot, amely összesen olyan 14 millió felhasználót szolgál ki világszerte. A hagyományos full extrás levelezési rendszerében olyan szolgáltatások találhatók, mint a vírusvédelem vagy a széjjelkonfigurálható szűrési eljárások.

És itthon

Magyarországon először a Primposta kínált freemailes rendszeréből outsourcing szolgáltatást. A vállalatnak jelenleg körülbelül 40 ezer saját felhasználója van, partnereinél pedig mintegy 10 ezren leveleznek. A Primposta ügyfelei között tudhatja az MTI-t, a Népszavát és a Curiert is. A cég extra szolgáltatásai között magyar, angol, német helyesírás-ellenőrző, spam-szűrők, POP3-pásztázás, levelezési listák létrehozása található.

A Primposta idén február óta egy másik szolgáltatóval osztozik a piacon. A Mailbox.hu mindössze fél év alatt 20 ezer felhasználót regisztrált, és már nyáron kapott ajánlatot a cég teljes felvásárlására. A Mailbox.hu felel egyebek közt a Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző Főiskolai Kara teljes hallgatói és dolgozói levelezéséért, de már tárgyalásokat folytat két nagyobb közép-kelet-európai általános, valamint két nemzetközi szakportállal.

A Mailbox.hu speciális szolgáltatásai között nemrég beindult a naptár funkció, kiegészítve a tennivalók listájával és jegyzetekkel. Az előfizetők hamarosan hitelkártyával rendelhetnek meg olyan extra funkciókat, mint a megnövelt tárhely, a hirdetések lekapcsolása vagy a sorvégi önreklám megszüntetése. A cég a jövőben várhatóan tovább bővíti, szélesebb körben teszi elérhetővé levelezési rendszerét.