Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Letarolná a Google-t a Microsoft

2004.02.06. 10:00
A Microsoft a napokban kezdte meg új keresőmotorjának bétatesztelését. Az új MSN Search Engine-nel a cég a Google-t és a Yahoo-t szeretné megszorongatni az internetes keresők piacán. Elemzők szerint a Microsoft hasonló módszerekkel akarja eltiporni a Google-t, mint annak idején a Netscape-pel tette.
A Microsoft keresőjének, az MSN Search-nek új változata kinézetében alig tér el a most üzemelő verziótól, de a béta mögött a pletykák szerint egy újonnan kifejlesztett, MSNBot nevű keresőmotor működik, írta a Search Engine Journal. A szaklap szerint az új kereső pontosabb, letisztultabb eredményekkel szolgál. A Microsoft ezzel az új változattal nem titkoltan a mostani legnépszerűbb internetes keresőt, a Google-t szeretné letaszítani trónjáról.

A redmondi cég már tavaly ősszel közölte, hogy új, jobb keresési algoritmust fejleszt, amelyet 2004 tavaszán mutat be, körülbelül akkor, amikor a Google tőzsdére menne. Munkatársai akkoriban felkeresték a Google-t egy beolvadási ajánlattal is, aminek a cég ellenállt.

Támad

Az Internet Search Engine Database (ISEDB) szerint a helyzet nagyban emlékeztet a kilencvenes évek közepén a Netscape ellen folytatott hadjáratra. Szakértők szerint várható, hogy a Microsoft integrálja a keresési funkciót az Internet Explorer következő változatába, illetve beépíti soron következő operációs rendszerébe, a Longhornba. A felhasználók ezáltal valószínűleg hamar rászoknak a beépített keresőre. Ez alapvetően ugyanaz a technika, mint amit a Netscape ellen vetett be a cég, amikor az Internet Explorert beépítette a Windows 95 második verzójába.

A New York Times szerdai száma szerint a Microsoft célzatosan is támadni kezdett a Google ellen: az alkalmazottakat az otthonukban hívogatják, és próbálják átcsábítani magukhoz, mondván, a Google-nek úgysincs sok hátra. A Microsoft az ISEDB szerint a Google szabadalmait is tüzetesen átvizsgálja, gyenge pontok után kutatva.

Régi trükkök

Jelenleg a keresők üzemeltetése a leggyorsabban fejlődő ágazat az internetes és a hirdetési piacon, de a lehetőségeket egyelőre csak a Google tudja kiaknázni. A Yahoo nemrégiben bevásárolt rendszerétől, az Overture-től ugyan sokat várnak a szakértők, de ez még jócskán le van maradva a Google-től. A szektorban két- két és félmilliárd dollár fordul meg évente, de iparági szakértők 2007-re nyolcmilliárd dolláros forgalmat jósolnak.

A Microsoft módszerei, melyekkel szinte megsemmisítette a Netscape-et, évekig elhúzódó trösztellenes pereskedésekbe torkollottak. A szoftvercég végül különösebb veszteség nélkül zárta az ügyet, bár egy időben még arról is szó esett, hogy feldarabolják a vállalatot. Jelenleg a világon működő böngészők 92 százaléka Internet Explorer, Netscape-je viszont csak a felhasználók 4 százalékának van.

Az ISEDB szerint a trösztellenes eljárás eredményéből jól látható, hogy az amerikai kormány nem szeretné levágni az aranytojást tojó tyúkot, ráadásul ő maga is a cég szoftvereit használja. Nem csoda ezért, hogy a Microsoft úgy érzi, a Google ellen is nyugodtan bevethet néhány régi trükköt.

Más tészta

Az elemzők azonban felhívják a figyelmet: a Google azért nem ugyanaz az eset, mint a Netscape volt: a cég például azon ritka internetes vállalkozások egyike, melyek jelentős profitot termelnek. A cég tavaly egymilliárd dolláros bevételt produkált, ebből 350 millió volt a nyereség.

A Sydney Morning Herald elemzője szerint annyi azért bizonyos, hogy nagy versenyre lehet számítani a hirdetési árak területén, illetve jobb és felhasználóbarátabb keresési módszerekkel áll majd elő a két cég. Ezen kívül biztos, hogy mind a ketten igyekeznek majd egyre inkább helyi piacra optimalizálni a keresési szolgáltatást.

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!

Paphos képekben

Ciprusi fotók, fantasztikus élmények. Nézd meg most!