További Net cikkek
Washington Post |
Félni vagy megijedni
A papírújságot lazán lehet olvasgatni a földalattin vagy játszótéri padon, a munkahelyeken az emberek előszeretettel fordulnak az internethez hírekért és különféle érdekesnek tűnő szolgáltatásokért.
Voltak nyomtatott lapok, amelyek vezetése nem tekintette fenyegetésnek az internetes tartalomszolgáltatást. Ilyenkor szerencsésebb esetben egyáltalán nem foglalkoztak az online kiadás indításának lehetőségével, kevésbé szerencsés esetben jegyzettömbben varázsoltattak valamit egy ismerőssel, hogy az internetezők legalább a lap e-mail címét megtalálják.
Ellenkező esetben viszont - amikor a lapvezetés életveszélyes fenyegetésként élte meg az internet terjedését - az volt a gyakorlat, hogy az online kiadás működését a megfelelő szervezeti egységgel együtt belesajtolták a nyomtatott lapba, amelynek egy kevéssé olvasható és megbízhatóan veszteséges honlap lett a végeredménye.
Más emberek, más világ
A stratégiák között nem bizonyult megfelelőnek sem a rivális technológia fenyegetésének figyelmen kívül hagyása, sem annak defenzív felhasználása. A győzelem azoké a lapoké lett, amelyek hagyományos szervezetüktől teljesen elkülönült vállalkozásokon keresztül üzemeltetik internetes kiadásukat - állapítja meg Gilbert.
New York Times |
A nyerők között a New York Times mintegy tizenhatmillió regisztrált felhasználót gyűjtött. A felhasználó az ingyenes regisztráció során megadja korát, nemét, azonosítja kereseti kategóriáját, földrajzi elhelyezkedését és e-mail címét. A New York Times hirdetéseinek hetven százaléka ezen adatok alapján, célzottan jút el az olvasókhoz.
Ugyancsak jól vette az akadályt a Washington Post, amely szintén tekintélyes olvasótábort gyűjtött be a weben - a vezető amerikai belpolitikai hírforrás emellett kisebb karriertanácsadó és fejvadász oldalak bevonásával erősítette meg a szolgáltatásait.