Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Pixel van eladó

2006.01.18. 10:15
Csodasövény, skodahuszár, béke, szeretet, megértés - a végletekig finomra hangolt technikával bandukol az egymillió dolláros webszájt nyomaiban a hazai webmarketing új generációja. Ismerkedjen meg a pixelhuszárokkal, a 21. század hőseivel.

Aki nagyon gyorsan nagyon sok pénzt akar keresni a neten, és nem áll mögötte meggyőző erejű marketinggépezet, akkor jár a legjobban, ha talál egy szűzmáriás szendvicset, véletlenül feszület alakút szarik, vagy elárverezi homlokfelületét, barátságát, szüzességét, feleségét. És egy cseppet sem zavarja, hogy mindez már megvolt, sőt. A hazai webigonok, sikerimitátorok és kopiketek szilárd meggyőződése, hogy ami egyszer bevált a .com domén alatt, az simán adoptálható a .hu-s viszonyokra, legfeljebb alul kell skálázni egy kicsit, hozzábutítani a hazai hülyékhez, és a dollárt forintosítani valahogy, mert a garantáltan nem evilági haszon helyi egységben realizálódik majd.

#alt#
Skodahuszár az egyik vezető pixelboltban
Mióta egy huszonegy éves brit egyetemista, Alex Tew tavaly szeptemberben kitalálta, hogy pixelenként adja el webszájtján a hirdetési felületet, legalább tíz magyar marketinges think tank-nek jutott eszébe ugyanez az ötlet. "Szeretné termékeit, szolgáltatásait, ingatlanát, autóját stb. 21. századi módszerrel hirdetni." - csalogat például lakonikusan az egyik próbálkozó, aki kétszáz négyzetnyi felületen próbálja ugyanazt elérni, amit Tew-nak egymillió pixelen sikerült, és akinek kiemelt támogatója a jó nevű Furkó Antivírus. "A weboldalt és így az Ön hirdetését nagyon sok internetező fogja látni" - lengeti be a csalit egy másik pixelhuszár, aki saját bevallása szerint az első hazai a sorban. "Mióta van hírdetésem (sic) a pixel háborún, 75 látogató érkezett" - büszkélkedik kiemelt sikerével egy harmadik szájt hirdetője a "Sikereink" rovatban.

Finomhangolt sikerrecept

Az ötletadó Tew szájtja, a Million Dollar Homepage összesen egymillió pixelnyi felületet árult, pixelenként egy dollárért, és ha nem is örökkévalóságot, de legalább ötéves online jelenlétet ígért a hirdetőknek. A siker az ismertségből fakadt: a média boldogan linkelt a szájtra, mert hogy olyan még nem volt, hogy valaki a gyakorlatilag értéktelen - mert gyakorlatilag végtelen - webes felületből akart volna meggazdagodni, ráadásul pixelenként. Ebben a cikkben szándékosan nincs link, de Tew épp a médiának köszönheti, hogy mostanra eladta az összes pixelt, és ezzel együtt ötletet adott legalább nyolcszáz külföldi (többek között német, japán, francia és cseh) és legalább tíz magyar pixelárudának. Igazi, "21. századi" módszert.

Mivel a know-how (a.k.a. sikerrecept) adott- ráadásul Tew pénzért árulja az oldala lekoppintásához szükséges, nem túl bonyolult php-szkripteket - a magyar pixelhuszárok a technológia finomhangolásával, illetve targetált szpemmeléssel próbálják reprodukálni a sikert.

Skodahuszár, Csodasövény

#alt#
Pixel van eladó
A finomhangolás legfontosabb eleme az eladó pixelek számának meghatározása, ez az a terület, amelyen a hazai pixelmarketing-szakma tehetsége igazán megcsillan. Az obligát egymillió pixeles megoldás mellett olyan kreatív hajtások nőttek ki, mint a látszólag szerény, a mennyiség helyett a minőséget megcélzó 200 négyzet, ahol egy pixel 2 forintba kerül, így egy 50x50-es gif elhelyezése 5000 forintból jön ki, vagy az ambiciózus 50 millió forintos oldal, ahol viszont a profitmaximalizálás érdekében csak egy 10x10 pixeles négyzetet adnak ugyanennyiért, egy pixel tehát 50 forint. Ami persze még mindig négyszer olcsóbb, mint a Million Dollar Homapage 200 forintos pixelára. Létezik kifejezetten vállalkozástámogató célú pixelárusítási hadművelet is: a Töréspont Rádió például egy tízesért ad egy pixelt, és nemes gesztussal azt ígéri, hogy a befolyó pénzt saját maga fenntartására fordítja. Négyszáz pixel már el is kelt, de van még 999 600 eladó, ha valakit érdekel.

A pixelhuszárság másik fegyvere az agresszív nyomulás, mivel kevés olyan hirdető létezik, aki akár csak 100 forintot (a legtöbb helyen ez a minimális összeg) kicsengetne egy 10x10 pixeles reklámgifért, amit senki se lát. Kivételek persze vannak: a piacvezető pixelárus, amely már 64 900 pixelétől megszabadult, fő helyen linkel a Skodájára támaszkodó Huszár Tamásra, de jó pozíciót kapott a "Csoda sövény" is, amely a termékleírás szerint "rendkívüli, mert gyorsan nő, hihetetlenül igénytelen és hihetetlenül olcsó", illetve Kati és Lali oldala, amely szebb jövőt, békét, szeretetet, megértést ígér. És hitelt forintban, illetve devizában.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!