Az USC Annenberg újságíróiskola Digitális Jövő központja ötödik éve kutatja az amerikaiak internethasználati szokásait. A felmérést 2000 háztartásból álló reprezentatív mintán végezték, 12 évesnél idősebb lakosság körében.
2005-ben az nethasználó válaszadók 39,8 százaléka szerint az interneten az embereknek több beleszólásuk és politikai befolyásuk van. Ez jelentős változás az előző évi felméréshez képest, amikor csak a válaszolók 27,3 százaléka vélekedett így.
A legalább havonta egyszer vagy többször, illetve a soha nem internetezők körében 61,7 százalékban talált egyetértésre az a nézet, hogy az online élet fontossá vált a politikai kampányok számára.
Az amerikai internetezők 41,1 százaléka keresett politikai információkat a 2004-es elnökválasztási kampány során. E csoport háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy azért keresett az interneten politikai tartalmakat, hogy eldöntse, kire szavaz. Akik politikai információkat kerestek a neten, túlnyomórészt elégedettek voltak azzal, amihez jutottak.
A 100 kérdésből álló felmérés általános felhasználói viselkedéseket is vizsgálta a társasági szokásoktól az elektronikus kereskedelemig.
A kutatás öt éve alatt folyamatosan növekedett az internethasználók aránya: a friss adatok szerint az amerikaiak 78,6 százaléka használja rendszeresen az internetet és átlagosan heti 13,3 órát töltenek a hálón.
Ugyanakkor a felhasználók internetes információkba vetett bizalma folyamatosan hanyatlik. 2001-ben 56,1 százalékuk gondolta, hogy a weben talált adatok pontosak és megbízhatóak, míg mára csak 46,8 százalékuk gondolja így.