Natália
-3 °C
7 °C

Hatástalanná válhatnak a popup-blokkolók

2004.04.30. 13:23
A popup-hirdetések harcában a hirdetők új fegyvert vetnek be: a blokkolót semlegesítő szoftvert. Az eszköz a reklámot átalakítja, így a hirdetéseket kivédő program hatástalanná válik.
Az online hirdetésekkel foglalkozó német Falk eSolutions AG olyan megoldást kínál ügyfeleinek, amellyel szemben a felugró reklámablakokat blokkoló programok már hatástalanok, közölte az eWeek. A cég rendszere a blokkoló program érzékelése után a hirdetéseket olyan formátumúra alakítja, amelyet a blokkoló már engedélyez.

Az elhárító programok működését semlegesítő AdSolution FX nevű program a közeljövőben jelenik meg. Az AdSolution FX automatikusan kicseréli a popup és popunder (felugró, illetve háttérben megjelenő) ablakokat például úgynevezett "lebegő" hirdetésre, de a hirdetők saját maguk is választhatnak a többféle semlegesítési módszer közül.

Mindenki blokkol

A popup-blokkolók egyre népszerűbbek, többek között a Google és a Yahoo böngészőbe épülő eszköztárában is szerepel ilyen funkció. Egy 2002-ben végzett felmérés szerint a felhasználók tizenöt százaléka használt popup semlegesítő programot, az arány ma megközelíti a húsz százalékot.

A Microsoftnak köszönhetően az arány növekedni fog, ugyanis a Windows XP-hez készülő SP2 szervizcsomagban az Internet Explorer popup-blokkolója alaphelyzetben be van kapcsolva. Az AdSolution FX ugyanakkor szoftverfüggetlen, így az Internet Explorer új opcióját is hatástalanítja.

Természetesen a popup-ellenes fejlesztők sem tétlenek: az InterMute a Falk eSolutions közleményét követően jelentette be újabb reklámmentesítő programját.