Natália
-3 °C
8 °C

Pornóbloggerek hekkelik a Google-t

2004.08.04. 13:09
Pornóoldalakat népszerűsítenek a Google blogfelülete, a Blogger segítségével. A marketingstratégia célja, hogy a keresőben feljebb kerüljenek a pornóoldalak a találatok között.
Amikor tavaly a Google keresőóriás felvásárolta a Bloggert, a webnaplószoftverek úttörőjét, feltehetően még nem gondolta, hogy leleményes bloggerek arra használják majd a szolgáltatást, hogy feljebb juttassanak pornóoldalakat a keresési találatok között.

Tucatnyi link

Azonban pontosan ez történik: a CyberQuest nevű vállalkozás a közelmúltban létrehozott néhány tucat egymáshoz linkelt Blogger-oldalt, melyek mindegyikén linkek mutatnak a cég három fizetős pornóoldalára, írja a Wired magazin.

A keresztbelinkelés miatt a három pornóoldal feljebb kerül a Google keresési eredményei között. Az eljárás hasonlít a web korai szakaszában alkalmazottakhoz, mikor a pornóoldalak úgynevezett metatagokat, vagyis az oldalon nem megjelenő, de a html-kódban olvasható kifejezéseket használtak a keresőmotorok megtévesztésére.

Janet Jackson melle, Paris Hilton homevideója

A CyberQuest olyan, gyakori keresőkifejezések alapján nevezte el blogjait, mint például Janet Jackson, Cameron Diaz, Paris Hilton vagy Jenna Jameson. A CyberQuest blogjai egyáltalán nem hasonlítanak a hagyományos blogokra, mindegyik egy kaptafára készült, sok linkkel és pár pornóképpel.

Azért is éri meg a cégnek a webnaplókkal reklámozni a pornóoldalakat, mert számos webszűrő rendszer kevésbé figyel a szájt tartalmára, inkább a domainnévre, amit ez esetben mindenfajta filter - a pornóra vadászó változat is - biztonságosnak ítél.

Átmeneti probléma

Mindezek ellenére szakértők tiszavirág-életűnek ítélik a Bloggert kihasználó marketingfogást. "Az efféle kezdeményezések csak az evolúciós fejlődés egy szakaszát jelentik - csakúgy mint a metatag-ek -, és a kezdeti lelkesedés után eltűnnek" - mondja John d'Addario, Gawker közösségi blog pornórészlege, a Fleshbot szerkesztője.