Judit
-2 °C
8 °C

Spielberg vírusmarketinggel hirdeti új filmjét

2001.05.03. 19:50
Kapcsolódó cikkek (2)
Több száz titokzatos weboldalból álló, komoly költségvetésű online reklámkampánnyal indult Steven Spielberg AI (Mesterséges intelligencia) című új filmjének népszerűsítése. A kirakós játékot képező, kamu weboldalak egy fiktív karakter, bizonyos Evan Chan titokzatos halálának körülményeit kutatják, de a linkek mentén el lehet jutni a robotok felszabadításáért küzdő szervezet profinak tűnő weboldalára is.
A hagyományos online játékokkal, vagy akár a Nokia félig valóságos, félig fikciós játékával ellentétben az AI kampányát sehol sem hirdették meg, sőt az sem egyértelmű az oldalakra bukkanó látogatók számára, hogy fiktív oldalról van szó. Az oldalakra eljutni sem egyszerű, a film előzetesébe rejtett jeleket kell követni. A hardcore Spielberg-rajongók kétféleképpen juthattak el a titokzatos oldalakra: egyrészt a trailer stáblistájában szereplő "értelmes gép-konzultáns", Jeanine Salla nevére rákeresve az interneten, másrészt pedig a trailerbe rejtett telefonszám tárcsázásával. A telefont egy automata (robot?) veszi fel, és közli a hívóval, hogy a Thevisionary.net címen várja az e-maileket.

Evan Chan
A lapok olvasói 2042-ben találják magukat, egy olyan társadalomban, ahol az intelligens, emberforma robotrabszolgák felett szeszélyes emberek uralkodnak. A túlnépesedés miatt a családok csak akkor vállalhatnak gyermeket, ha megnyerik a Születéslottót, máskülönben be kell érniük robotokkal. Az emberinél komolyabb intelligenciával rendelkező robotoknak csak néhány felvilágosult országban vannak jogaik, máshol gazdájuk akár meg is ölheti őket, ha úgy tartja kedve. A robotok egyenjogúsága körüli vita még jobban fellángol, amikor Evan Chant egy robot jelenlétében meggyilkolják saját hajóján. A játék célja annak kiderítése, hogy ki és miért ölte meg Evan Chant.

Az április végén indított játék máris többezer érdeklődőt vonzott, akik a Yahoo fórumain és saját weboldalaikon osztják meg egymással az információkat, hasonlóan a Nokia játékának résztvevőihez. A kampány létrehozói a "vírusmarketing" jól ismert stratégiáját alkalmazták, vagyis hivatalos hirdetések helyett egymásnak adják tovább a játék hírét az internetezők.

A kampánystratégia részeként a nyáron bemutatandó filmről egyelőre alig lehet valamit tudni. A film forgatókönyve Stanley Kubrick hagyatékából származik, aki közel tíz éven át dolgozott rajta. Ezidő alatt többször teljesen átírták az eredetileg Brian W. Aldiss "A szuperjátékok egész nyáron át tartanak" című novellájára épülő forgatókönyvet. A novella főszereplője egy robotkisfiú, akinek beszélő robot játékmackója van. Emberszülei egyelőre nem kaptak engedélyt gyermek vállalására, ezért vásárolták meg a robotgyereket, aki a valódi gyerek megszületésével feleslegessé válik. A főszerepet a Hatodik érzék főhőse, a tizenkét éves Haley Joel Osment játssza, anyját pedig Frances O'Connor (Allison/Bájkeverő). Bővebbet egyelőre a film hivatalos oldaláról (http://aimovie.warnerbros.com/) sem lehet megtudni, az oldalba épített mesterséges intelligenciával viszont szórakoztató a beszélgetés.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!