Judit
-2 °C
8 °C

Windows, mint rossz házasság

2002.06.17. 09:00
Kapcsolódó cikkek (1)
Érdekfeszítő módon reklámozza az Apple új operációs rendszerét: a hétköznapi embernek tűnő reklámszínészek csoportterápia keretében mesélnek arról, milyen volt maguk mögött hagyni a PC-s életet.
A PC-ről való átállás mellett szóló tíz racionális érv között az első, hogy a Mac az Mac és sokan használják. Csak második, hogy az új Mac OS X nem fagy le, ezt rögtön követik a nyomós multimédiás okok: digitális zene, fényképezés és mozizás. Továbbá: van rajta Office és szép a formatervezése.

A promóciós anyagból kiderül továbbá, hogy immár gombokkal ellátott egeret is lehet az új Macekhez csatlakoztatni, amely által a kattintás fogalma egészen más dimenzióba helyeződik.

Viszlát szörnyeteg

A terápiás csoport mozgóképes önvallomásait ugyan a QuickTime nem volt hajlandó lejátszani, elektronikus levélben továbbított krónikáikból sok izgalmasat tudhatunk meg. Sarah Whistler "Viszlát, szörnyű kis gép" című dolgozatában kiemeli: évekig próbálkozott egy kis méretű PC használatával, de nem sikerült neki és ráadásul nem is élvezte.

Liza Richardson, a Santa Monicai KCRW rádió lemezlovasa a MÉH-be küldte PC-jét és egyszerre megvásárolta az Apple összes kurrens termékét. Richardson rámutatott: szarul szól a PC beépített hangszórója. Mark Frauenfelder és Aaron Adams technobölcsészek szintén meggyőzően írták le megtérésük megrázó történetét.

Hódítási tervek

A Windows-szidással egybekötött új reklámkampány célja, hogy a Mac öt százalékos piaci részesedéséhez a PC-sek kilencvenöt százalékos többségéből szippantsanak át fogyasztókat. Az Apple vezérigazgatója, Steve Jobs egy interjúban elmondta: a kampány fő üzenete, hogy a felhasználót nem fenyegeti a teljes technikai ellehetetlenülés, ha átáll Macintoshra. Jobs hozzátette, felhívásukra több mint tízezer felhasználó írta meg levélben átállásuk történetét - közülük választották ki Sarah Whistleréket.

A reklámfilmek rendezője Errol Morris korábban dokumentumfilmekkel és egy bődületes B-múvival hívta fel magára a figyelmet. Az Apple nem árulta el, mennyit költ az új kampányra, Jobs azonban rámutatott: legsikeresebb reklámjukat, az 1984-et összesen egyszer játszották le.