A TNS Modus mikro-, kis-, közepes- és nagyvállalatok körében legutóbb végzett kutatása szerint a második legnagyobb, 13 százalékos előfizetői bázissal a GTS Datanet rendelkezik, míg a rangsorban harmadik PSINet 11 százalékkal bír. A negyedik legnagyobb szolgáltató a Vivendi 6 százalékos piaci részesedéssel.
A cégek kétharmada online
A kutatás szerint a vállalatok 68 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel: ezen belül a nagyvállalatok szinte mindegyike, 96 százaléka használja a világhálót, a középvállalatok 70 százaléka, a kisvállalatoknak 66 százaléka, a mikrovállalatoknak pedig 43 százaléka csatlakozik az internethez.
Az elemzés kimutatta, hogy a mikrovállalatok havonta átlagosan 13 ezer forintot, a kis- és közepes cégek 41 ezer, illetve 61 ezer forintot, míg a nagyvállalatok 132 ezer forintot költenek internet-használatra.
Kommunikációs eszköz
A vállalatok elsősorban a külső és belső kommunikáció gyorsabbá tétele, a hatékonyabb ügyfélkiszolgálás, illetve a költségek megtakarítása érdekében csatlakoztak az internethez.
Egy másik kérdésre adott válaszokból kiderül, hogy a cégek elsősorban e-mail-ezésre, böngészésre, illetve piaci információk szerzésére használják a világhálót. Említéseik sorrendjében csupán ezután következik az ügyféllel való kommunikáció.
Bár a cégek közül már nagyon sok csatlakozott az internethez, igazán még nem tudják azt, hogy mire használják a világhálót. Úgy vélte, hogy az internetet még sokáig elsősorban e-mailezésre, böngészésre és piaci információk szerzésére használják majd a cégek.
Ugyanakkor a fejlődést mutatja, hogy a cégek 34 százaléka már bankszámla-kezelésre, 28 százaléka internetes beszerzésre, 16 százaléka pedig eladásra is felhasználja a világhálót.
Elektronikus számlázásra és távoktatásra még alig-alig veszik igénybe a világhálót: az előbbire a cégek 7 százaléka, míg az utóbbira csupán 1 százaléka használja.