Natália
-3 °C
8 °C

Virtuális popsztárok

2000.02.29. 13:40
Kapcsolódó cikkek (1)
Ők a tökéletesség megtestesítői, soha nincs pattanás az arcukon, mindig friss a frizurájuk, angyali a hangjuk, közvéleménykutatások alapján alakul arcuk, tinédzserek milliói rajonganak értük, és mi több még gázsira sincs igényük: a virtuális popsztárok, tévés személyiségek jó üzletnek bizonyulnak.

E-Cyas több énekes hangjának összekevert és átdolgozott változatán szólal meg
Keanu Reeves, Ricky Martin és George Michael vonásait vélik felfedezni Európa legújabb, és az Internet legelső virtuális férfi popsztárjában. Az E-Cyas névre keresztelt szívdöglesztő macho man már beénekelte magát a német első 40 legkedveltebbek listájába, célja az angol zenei világot megnyerni az Are you real című sikerdallal. Naponta átlagosan 100 e-mail kap a Németországban, Ausztriában vagy Svájcban élő tinédzserektől. A német I-D Media által fejlesztett virtuális sztárhoz, virtuális hang jár: E-Cyas több énekes hangjának összekevert és átdolgozott változatán szólal meg.

"E-Cyas a mögötte rejlő technológiát ismerteti és népszerűsíti, melyet sokkal komolyabb alkalmazásokban is elképzelünk" - nyilatkozta Rebecca Renfro, az I-D Media munkatársa.

"Manapság könnyű összetéveszteni egy virtuális embert, egy igazi hús-vér emberrel, az általam látott prototípusok ijesztően élethűek." Rebbeca Renfro úgy véli, az avatarok (virtuális világban létező virtuális lények) hamarosan a mindennapjainkban is jelen lesznek - a tévé képernyőjén, egy termék csomagolópapírján, s talán tanácsadónk is virtuális lesz.

E-Cyas férfi társakra nem talál a cybervilágban, a lányok annál többen vannak. A PA New Media hírügynökség a zöldes hajú sportrajongó Ananovát alkotta meg bemondójaként. Az interneten keresztül dolgozó virtuális tévéslánynak sikere elég volt az Ananova Ltd. cég sikeres létrehozásához és felfuttatásához. A cég eladására árverést írtak ki, szakértők szerint 250 millió fontot is kaphatnak érte. Ananova hírekkel csak húsvét táján kezd el foglalkozni, addig vele és emberi (!) hasonmásaival honlapján találkozhatunk.

T-Babe-et eredetileg a Glasgow Records reklámbabájának szánták
Az első virtuális cybercica címért indított versenyben viszont a távolkeleti Diki (DK-96, Kyoto Date) lehetne a győztes: már 1996-ban megjelent a piacon a Love Communication című slágerével. Saját honlapot tart fönn, és Koreában a japán kultúra követe: a második világháború után Koreában a japán kultúrát betiltották, Diki próbálja a japán tradíciókat saját honlapjával is népszerűsíteni.

A szőke, 18 éves, hosszúlábú hajadon, T-Babe-et eredetileg a Glasgow Records reklámbabájának szánták. A nagy érdeklődésre való tekintettel a cég munkatársai énekesnővé léptették elő, tévé interjúkra jegyeztették elő, hamarosan videoklippje jelenik meg, saját honlapja és ruhamárkája is lesz.

S ha már virtuális sztárok, akkor nem feledkezhetünk meg a világhírű pályafutást befutó Lara Croftról, a Tomb Raider hősnőjéről. Több mint 80 folyóirat címlapján szerepelt, a Nike reklámban a virtuális Ronaldo, Michael Jordan és Pete Sampras mellett mellet domborít, Lara Croft ruhát és babát lehet vásárolni az üzletekben. Az angol kormány, figyelembe véve a 20 millió eladott Tomb Raidert, elismerte Lara érdemeit, "a kimagasló brit tudomány követének" nevezte őt.

A cybercica azonban hús-vér emberré vállik: Sandra Bullock, Elizabeth Hurley, Catherine Zeta Jones és Victoria Beckham versengenek a Paramount Pictures filmbéli szerepért, kiállításokon pedig jelenleg a holland Lara Veller kelti életre a harcias hősnőt.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!