Virág
-1 °C
5 °C

176 újság szövetkezik a Yahoo-val

2006.11.20. 18:44
Kapcsolódó cikkek (1)
Úgy tűnik, egyre kevésbé gondolják az ördögtől valónak a print lapok tulajdonosai a technológiai cégekkel való együttműködést. Sőt mintha ez látszana az egyetlen esélynek.

Több mint másfélszáz napilapot képvisel az a hét amerikai médiacég, mely a tartalomra, a hirdetésre és a technológiára is kiterjedő megállapodást kötött a Yahoo-val. Ez pedig újabb jele annak, hogy a print kiadványokban érdekelt médiacégek egyre inkább szeretnének kezet rázni a korábban veszélynek tekintett technológiai cégekkel, értékeli a megállapodást a New York Times.

Az amerikai napilap értesülése szerint a megállapodás első lépcsője, hogy a médiacégek álláshirdetéseiket a Yahoo szakszolgáltatásán, a HotJobson fogják megjeleníteni. Cserébe viszont a Yahoo felkínálja a HotJobs mögötti technológiát a médiacégeknek, hogy azt saját online karrierrel kapcsolatos hirdetéseiknél használhassák.

Ez azonban minden jel szerint csak a kezdet. A megállapodás hosszabb távon azzal járhat együtt, hogy a Yahoo megkapja a napilapok tartalmát, melyet felcímkézhet és keresésre optimalizálhat, hogy azt saját keresője könnyedén indexelhesse. Ez a lépés a kis helyi napilapoknak abban segíthet, hogy híreik nagyobb eséllyel kerülhetnek be a nagyok anyagai közé, valamint tartalmaikhoz releváns hirdetéseket kapcsolhatnak, mely azzal kecsegtet, hogy nem csak látogatottságuk nőhet, de a hirdetésekre is jobban fognak kattintani a netezők.

A Yahoo mostani lépése felfogható egyfajta válaszlépésként is. Hiszen legnagyobb riválisa, a Google éppen a napokban írt alá hasonó jellegű megállapodást több tucat amerikai print kiadvánnyal. A nagy online cégek egyre nagyobb tartalom- és hirdetői bázist gyűjthetnek maguk köré. A másik oldalon: a print lapok kiadói is új lendületet remélhetnek az elmúlt évek - éppen az internetre vándorló olvasók és hirdetők miatt - stagnáló eladási és hirdetésbevételi helyzet után.