Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Geomarketing Magyarországon is

2003.01.29. 10:34
Egy magyar cég olyan új marketing-támogató programot hozott forgalomba, amely képes a a nyilvános adatbázisokban hozzáférhető adatok földrajzi helyzet szerinti megjelenítésére. Az ügyvezető szerint az új szoftver és adatbázis mindazok számára hasznos lehet, akik országos, vagy regionális szinten dolgoznak. A lemez két részből tevődik össze: megtalálhatóak rajta a Központi Statisztikai Hivatal,a társadalombiztosítás, illetve az adóhivatal publikus adatai, valamint egy olyan szoftver, amely segítségével ezek az adatok egymással és a térképpel is kombinálhatóak.
A most megjelentett cédének csak az Egyesült Államokban van előzménye - mondta az Indexnek Szabó József. A CID Cég-Info Kft. ügyvezetője hozzátette: az USÁ-ban körülbelül öt éve működik a geomarketing ezen formája. Európában Franciaországban volt egy kísérlet a bevezetésére, valamint Angliában dolgoztak ki hasonló rendszert. Ott azonban az egyes területeket külön-külön elemzik, és mozaikszerűen értékelik.

Adatbázis és kezelőszoftver

A hazai változat ára egyébként 90 ezer forint plussz áfa lesz. Az adatokat a cég megvásárolja az arra illetékes szervektől. Ugyanakkor Szabó arra is rámutatott, hogy ha valaki az alkalmazásokat külön-külön akarja megvenni akkor jóval többet kell rá áldoznia. A most megjelent alkalmazás elődjének tekinthető Netinfo például félmillió forintba került. Magyarország közigazgatási térképe 1,5 millióba, a szükséges adatbázisok pedig 2-3 millió forintba kerülnek.

Maga a hordozó hazánk közigazgatási vektortérképét, víz-, út- és vasúthálózatát tartalmazza. Ehhez kacsolódnak a már említett népességi és jövedelmi adatokat tartalmazó adatbázisok. Ugyanakkor egy olyan SQL szoftvert is tartalmaz, amely a fenti tényezők közötti összetett keresést tesz lehetővé. A program újdonsága, hogy a cég számára elérhető, saját adatokkal is tovább bővíthető.

Akár a lapkiadók is

A programot elsősorban országos és területi szinten működő cégeknek szánják. Elsődleges megrendelőik között Szabó az országos pénzintézeteket és a biztosítótársaságokat emelte ki. Ugyanakkor az ügyvezető arra is rámutatott, hogy a közigazgatásban is hasznos lehet ez a program: például ha új befektetőt kívánnak egyes térségekbe vonni, akkor pontos adatokkal tudnak érvelni a befektetés mellett. A további lehetséges felhasználók között szerepelnek az országos kereskedelmi hálózatok, a regionális tévétársaságok, és a megyei lapok is.