Bár a számítógépes játékok megszállottjai a képernyő előtt élik ki a való világban tiltott viselkedési formákat, csak az igen sokat játszó felhasználók vezetési szokásait befolyásolja a virtuális autóversenyzés. A játék után közvetlenül kicsivel gyorsabban vezetnek, és a kelleténél kisebb követési távolságot tartanak.
A virtuális száguldozók a való életben legtöbbször civilizált emberhez méltóan vezetnek. Erre az eredményre jutottak a hannoveri főiskola kommunikációs tanszékének szakértői, akik a német szövetségi közlekedési intézet (BASt) megbízásából az autós játékok vezetésre gyakorolt hatását vizsgálták. A tanulmány végkövetkeztetése, hogy a játékok befolyása minimális a viselkedésre.
Honorált szabályszegés
"A játékokban legtöbbször a gyors és ügyes vezetési stílus dominál, az agresszív és kockázatos manővereket pontokkal és eredményekkel honorálják. A szabálysértések és balesetek következményei a játékban semmiségnek tűnnek. Első pillantásra így alapos lehetett a gyanú, hogy a játékok a vezetési stílust előnytelenül befolyásolják" - idézte a Der Standard a BASt közleményét.
Ezt azonban nem erősítette meg a felmérésbe bevont 1100 fiatal vezető megkérdezése, illetve a játék után közvetlenül végzett szimulációs vezetések eredménye. Bár a játékosok a számítógép előtt kiélhették a való világban tilos viselkedési formákat, ez alig vetült ki a vezetési stílusukra.
Afterparty
A játék után közvetlenül csupán a sokat játszó tesztszemélyek haladtak a kelleténél kicsivel gyorsabban és a szükségesnél kisebb követési távolságot tartva. Ezzel a számítógépes játékok nem jelentenek lényeges veszélyt a közlekedésbiztonságra, állapította meg a BASt.
A kockázati potenciál csupán egyedi esetekben, és szélsőségesen intenzív és hosszas virtuális autóversenyzés után alakulhat ki. Tehát nem létezik a közvélemény által gyakran feltételezett közvetlen összefüggés az autós játékok élvezete és a feltűnő vezetési stílus között.