Árpád
-1 °C
9 °C

Adatainkat veszélyezteti a Google?

2004.10.18. 12:06
Egy rivális fejlesztőcég szerint elképzelhető, hogy a Google múlt héten bemutatott számítógépes keresőprogramja kifecsegheti a lemezkiadóknak, milyen mp3 fájlokat és filmeket tárolunk merevlemezünkön.
A Google múlt héten bemutatott számítógépes keresője - amely böngészőnk előzményeit, leveleinket és dokumentumainkat is megvizsgálja - veszélyeztetheti személyes adatainkat, állítja a rivális Copernic vezérigazgatója, David Burns. A cégvezető szerint a felhasználóknak tudniuk kell, hogy a keresőóriás a legszívesebben teljesen összemosná a nyilvános tárhelyeken és személyes fájlokon elvégzett kereséseket, mert így továbbfejlesztheti legfőbb termékét, a szövegkörnyezethez illeszkedő, személyre szabott hirdetést.

Fecsegne-e nekik?

Ha megkérdeznénk azt emberektől, szeretnék-e a Google tudomására hozni, hogy milyen mp3 fájlokkal és képekkel rendelkeznek, valószínűleg kevesen válaszolnának igennel, mondta Burns. Márpedig a fájlcserélőkkel pereskedő lemezkiadók egyre nagyobb támogatást kapnak jogi csatározásaikhoz a törvényhozóktól, a kalózmásolatokat csereberélő felhasználóknak pedig nagy segítséget nyújthat a Google - adott tehát, hogy a népszerű kereső segítségével eredjenek a nyomukba.

A Copernic egyébként olyan ingyenes fájlkereső programot kínál, amely szintén keres a fájlok, levelek és korábban megtekintett weboldalak között, illetve az interneten, de az eredményeket nem mossa össze. Burns szerint a legnagyobb cégek nem szeretnék azzal elrontani a róluk alkotott képet, hogy mások személyes adataiban turkálnak. A Copernic vezetője a Registernek elárulta, hogy partnereiknek ők is felajánlották a lehetőséget, de a cégek ezt visszautasították, ezért nem próbálkoznak ilyesmivel.

Ismerkedni akarnak

Bár a Google Desktop Search felhasználói letilthatják a keresési információk küldését, a Register szerint nem akadályozható meg minden adatmozgás. Még aggasztóbb, a Google online hirdetési bevételeink növekedését várja a privát keresésektől.

"Végül még több webes találatot és több hirdetést jeleníthetünk meg, és ezek a hirdetésekre nagyobb eséllyel kattintanak rá, tehát jelentős pluszbevételhez juthatunk a termékkel" - mondta a Marissa Mayer termékmenedzser a Washington Postnak. Januárban Eric Schmidt vezérigazgató is azt nyilatkozta, hogy a vállalat célja olyan Google létrehozása, amely ismeri a felhasználókat. A személyes információk hozzáadásával jelentős lépést tett ebbe az irányba.

Paphos képekben

Ciprusi fotók, fantasztikus élmények. Nézd meg most!

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!