Mária
-7 °C
3 °C

Pajkos japán kisleány

2001.02.02. 16:25
Konoko, a fiatal japán rendőrlány éppen a fagyizó felé tart, hogy a barátnőivel találkozzon. Nézelődik a napfényes Tokió utcáin, gyenge kézfején meg-megpihen egy pillangó, gyönyörű hajába cseresznyevirágot szór a szél. Ám hirtelen egy zombi robotkatona ugrik a hátára, és egy iszonyatos ütést mér Konoko gerincére. A lány feláll, elmosolyodik, majd egy duplaszaltó után porrá zúzza a támadó gégéjét, aki hörögve el. Itt a Kánaán.
Linda 2032
A Godgames gondozásában megjelent Oni (fejlesztő: Bungie Software) erősen esélyes arra, hogy kultjátékká váljon, már csak a stílusa miatt is, amit én, mint újszülött, iskolateremtőnek neveznék szívem szerint. Ki szereti a Quake-et? Ki szereti a Mortal Kombatot? És a Dragon Ball-al hogy állunk? Nos, most itt van mindhárom egyben, ráadásul manga, és ha a margarinra ráírod, hogy manga, akkor viszik, mint a cukrot.

Tehát, egy nagyszemű 3rd person shooterről van szó, ami ugye annyit tesz, hogy a karaktert teljes egészében látjuk, nem csak a kézben tartott fegyvert, és ez a nézet fejrúgásnál rendkívül hasznos.

A Nagy Testvér él, és köszöni, jól van

2032-őt írunk, és a Világkormány a velejéig gonosz Muro Szindikátusával harcol a társadalom feletti teljes ellenőrzés megszerzéséért. A tét: ki lesheti meg Marikát a tusolóban. Konoko, a kormány titkosrendőrségének ifjú amazonja, aki éppen, hogy felépült a költséges plasztikai műtéteiből (kiborg lábikra és egyéb hasznosságok), azonnal szembeszáll Muroval, pedig még semmit sem tud, hiszen naiv, aztán már nem annyira. A konspiráció a lényeg és az összefüggések, a fejlesztők izgalmas, legalábbis Robotzsaru 2 szintű sztorit ígérnek.

Lényeg a ruha

Mindennapi fejrúgásunk
A játékban sokféle fegyvert használhatunk, de ezt felejtsük el azonnal, mert az Oniban csak a csirkék lőnek kettőnél több sorozatot. A lényeg: a test-test elleni harc. A lány mozgása rendkívül élethű, tulajdonképpen semmi sem szab határt a fantáziánknak, minden mozgást és ütést megcsinál amit Kokó is tud, sőt. Ahogy haladunk a játékban, egyre több ún. kombót (ütéskombinációt) tanulunk meg, kezdve az ellenfél nyakára kulcsolt lábbal való szaltózástól gerincének legváltozatosabb módokon való elroppantásáig. Mindezt sikoltozva, mert úgy a jó.

Ha a génkezelt boss fotonüteggel közelít, csak oda kell csapnunk és máris két fegyvertelen ember áll egymással szemben, nincs mese, neki is verekednie kell. Fog is. Az ellenfelek néha még vadabb kunsztokat tudnak, mint mi, kedvencem a Hulk Hogan-féle félfordulatos könyöklés a gégére. A feladat persze nem egyszerű, senki sem punnyad el az első pofontól, az ellenfelek munkabírása Songokura hajaz, aki még akkor is tudott ütni, amikor az összes agyveleje kifolyt a fülén.

Ilyet eddig csak Trinity tudott
A játékkatonák csodálatos módon egyáltalán nem hülyék, felveszik a másik elejtett fegyverét, sőt akár a mi kezünkből is kicsavarják (ha tudják, hahaha). Ha gáz van segítséget hívnak, és inkább védekeznek, mint hogy barom módjára hadonásszanak, ráadásul még izi fokozaton is hozzák egy gonoszabb nagycsoportos formáját.

Nehéz a közelharc dicséretét abbahagyni, mert ez a játék legerősebb része. A hölgy mozdulatai mindig az adott szituációhoz alkalmazkodnak; Jocó kedvence, amikor a pisztolyos katona ránk ront, Konoko pedig kicsavarja a kezéből a fegyvert és a tárat a zombi gyomrába üríti. Ilyet meg eddig csak Trinity tudott, valljuk be.

Forgatás Gazdagréten

Gazdagréti Fight Club
A grafika terén sem marad szégyenben az Oni, de itt azért rezeg a léc. A karakterek nagyon jól sikerültek, a rúgások és ütések finom csíkokat húznak maguk után, mint ahogy egy mangához illik (Ezt meg Linda tudta. Ja nem, ő csak suhogott.), nem is beszélve a sikeres csapásokat kísérő csillagrobbanásokról és egyéb csillivillikről. Egy fájdalmam van csak: a környezet. Mert az bizony nem a legkóserebb.

Igaz, hogy nem sok perc múlik el kivégzés nélkül, de üres pillanatainkban kénytelenek vagyunk oda-odapillantani az eléggé indusztriálisra sikeredett pályákra, amik olyan hangulatot árasztanak, mintha bármelyik pillanatban beléphetne az ajtón Mágenheim Julcsi, hogy sziasztok, megjöttem, mi a vacsora. Persze lehet, hogy a későbbi pályákon javul a helyzet, az is lehet, hogy koncepció, 2032, primitiv future, ugye, de én inkább lustaságot sejtek mögötte, vagy kevés gépidőt.

Hozd a vasat édesanyám

Nem vagyok egy nagy manga-guru, de kábé így képzelem el Pikacsu kivégzését*, ilyen hangulattal és ilyen zenével. Ja, igen, zene is van, ráadásul helyzetérzékeny, tessék odafigyelni.

A gépigény átlagosnak mondható (2001-et írunk!), gigaherces, 512< mega ram gép geforsz 5-tel, de azért egy Quake3-kompatíbilis vasat minimum illik alája rakni jobb családoknál. A videókártya necces lehet, mert csak OpenGL-lel működik a játék, ez azért érdekes, mert a Godgamest éppen mostanában vette meg a Microsoft, akiknél meg a D3D megy, ugye, de mindegy, nem ez a lényeg, hanem az élvezet.

Lányos mosolyú gémerek, előre!

Mostanában mosolyogva ébredek. Szerelmes vagyok Konokoba. Szeretem, ahogy fut, ahogy ugrik, ahogy betárazza az ion cannont, ahogy guggolásból kilőve pörölyként száll bele a Szindikátus katonáinak kulcscsontjába. Imádnivaló, nem?

*Pikacsu az nem is manga, bocs.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.