Melinda, Vivien
2 °C
8 °C

A bűn útján a GTA nyomában

2005.08.24. 12:10
Ha valaha elkészül, a Way of Crime című pc-s akciójáték Budapesten játszódik majd, lesz benne Parlament, Halászbástya, pályaudvarok, tuningolt Trabant, és a főszereplő is magyar nevet kap - egyelőre annyi valószínű, hogy nem Tóth Pálnak hívják majd. A dizájn majdnem kész, a motor és a fizika még fejlesztésre vár.

A Grand Theft Auto hazai környezetbe helyezett kreatív utánérzésén dolgozik lelkes magyar fejlesztők maroknyi csapata. A Way of Crime (kb. A bűn útja) című pc-s akciójáték Budapesten játszódna, körülbelül tízéves időszakot ölelne fel - az elején az oroszok még itt tartózkodnának - , és egy vidékről Budapestre felkerült magányos hős útját mutatná be. "Kivívja a főnökök elismerését, mert jó és gyors sofőr. Egy idő után viszont (itt szállsz be a gémbe) kiderül, hogy a fuvarozócég csak álca. Egy rrendőrségi [sic] ellenőrzés során drogot találnak a kamionba, de elmenekül. Kiadják a körözést rá."

A főszereplő ezután bekerül az alvilág nagyjai közé, később azonban lezüllik és meghal, áll a játék hivatalos szájtján vázolt történetben. "Persze sok olyan van még a storyban, amit itt nem írok le, mert akkor oda a meglepetés" - írja a Way of Crime projektvezető-novellaírója, Takács László.

Hírnév és "körözöttség"

#alt#
A borító már megvan, jöhet a neheze

A Way of Crime dizájnterve 90 százalékban elkészült, és egyes háromdimenziós objektumok megtekinthetők a webszájton - köztük az akciójátékok Duke Nukem óta elengedhetetlen kelléke, a kólaautomata, egy konténer, néhány közlekedési tábla és az Erzsébet híd renderelt változata, alatta az egyelőre kidolgozatlan Dunával. A játékban Budapest nagyjából a GTA Vice City-változatában megismert méretű lesz; a készítők rajzolnak majd bele Parlamentet, Halászbástyát és pályaudvarokat, de a részletekért nem vállalnak felelősséget: "Nem fogtok minden házat pont ott megtalálni, ahol a valóságban van, az nagy munka és kitudja mikor lenne kész, viszont a hangulatát igyekszünk visszaadni" - írják a készítők a játék ismertetőjében.

A Way of Crime fejlesztőcsapata főként gimnazistákból áll, de van köztük egyetemista és "két teljesen felnőtt" is, árulta el Gáti András projektvezető, aki tizenhat éves, de 3d-s grafikusként már vett részt hasonló projektben. Gáti elmondta, két éve dolgoznak a játékon; grafikus motornak a német Irrlicht módosított változatát használják. Mivel a GTA-hoz hasonlóan rádiót is lehet majd hallgatni, két - viszonylag ismeretlen - magyar együttest is meghallgattak, akik szívesen szerepelnének a Way of Crime-ban.

Most a járműveken van a sor, napi két autó modelljével szeretnének elkészülni, az obligát Lamborghini Diablón és Chevy Sparkon kívül olyan kelet-európai különlegességekkel, mint a Skoda 120L, a Lada 2100 és a Lada Niva.

A Way of Crime kétféle pontrendszert alkalmaz majd: a "hírnévpont" alapján kapja a játékos a következő küldetést, a "körözöttségi pont" pedig azt határozza meg, hogyan viszonyulnak hozzá a rendőrök. Ha a főszereplő fogságba esik, vagy kiszabadul önerőből, vagy megvárja a felmentő sereget.

"Mindenki azt mondja, ez egy GTA-klón lesz, de ez nem igaz. Sokkal szebb lesz, mint a San Andreas" - mondta Gáti. Elképzelhető, hogy a fejlesztésbe beszáll egy a Way of Crime-on dolgozó Vivo Gamesnél ismertebb magyar cég is, amelynek neve egyelőre titok.

Ahhoz, hogy lenyomja a GTA-t, a magyar csapatnak a világ legjobb fejlesztőivel kellene felvennie a versenyt. Az autós akciójátékok legsikeresebbikét jegyző Rockstar North elődje, a DMA készítette többek között a húszmillió példányban eladott Lemmingset, és mióta a fejlesztőbrigád összeállt a Take Two Interactive kiadó egyik divíziójával, mögötte áll az anyacég 1400 alkalmazottja és évi 1,1 milliárd dolláros (220 milliárd forintos), évente 9 százalékkal növekvő bevétele.

Szerepeljen Aba Botond?

Vannak még sötét foltok szép számmal - nem dőlt el például, hogyan hívják a főszereplőt, akinek a fejlesztők mindenképpen magyar nevet szánnak. A munkát figyelemmel kísérő fórumozók egyike szerint a Tóth Pál név például nem passzolna a főszereplőhöz, ezért a Füzes Gábort javasolja, ami "nem gyakori név... tökéletes főszereplő név" .

A Gamestar kapcsolódó fórumán egyesek a Vince, illetve az Ákos név mellett érvelnek, de vannak olyanok is, akik komoly ötletlistával segítik a fejlesztőket. A Beetle nevű felhasználó azt javasolja, lehessen bemenni a Parlamentbe, és ott körülnézni, mint ahogy az a takarítóknak megadatik; rooth szerint a BKV kihagyhatatlan, és olyan küldetést javasol, amelyben a cég vezérigazgatóját kell meggyilkolni.

A játékot fejlesztő Vivo Games további munkatársakat keres: jelentkezhetnek programozók, grafikusok, tesztelők, illetve "zenész" is, akivel szemben az elvárás annyi: "Mindegy csak szép zenét írjon vele".

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.