Géza
1 °C
8 °C

A bűn útján a GTA nyomában

2005.08.24. 12:10
Ha valaha elkészül, a Way of Crime című pc-s akciójáték Budapesten játszódik majd, lesz benne Parlament, Halászbástya, pályaudvarok, tuningolt Trabant, és a főszereplő is magyar nevet kap - egyelőre annyi valószínű, hogy nem Tóth Pálnak hívják majd. A dizájn majdnem kész, a motor és a fizika még fejlesztésre vár.

A Grand Theft Auto hazai környezetbe helyezett kreatív utánérzésén dolgozik lelkes magyar fejlesztők maroknyi csapata. A Way of Crime (kb. A bűn útja) című pc-s akciójáték Budapesten játszódna, körülbelül tízéves időszakot ölelne fel - az elején az oroszok még itt tartózkodnának - , és egy vidékről Budapestre felkerült magányos hős útját mutatná be. "Kivívja a főnökök elismerését, mert jó és gyors sofőr. Egy idő után viszont (itt szállsz be a gémbe) kiderül, hogy a fuvarozócég csak álca. Egy rrendőrségi [sic] ellenőrzés során drogot találnak a kamionba, de elmenekül. Kiadják a körözést rá."

A főszereplő ezután bekerül az alvilág nagyjai közé, később azonban lezüllik és meghal, áll a játék hivatalos szájtján vázolt történetben. "Persze sok olyan van még a storyban, amit itt nem írok le, mert akkor oda a meglepetés" - írja a Way of Crime projektvezető-novellaírója, Takács László.

Hírnév és "körözöttség"

#alt#
A borító már megvan, jöhet a neheze

A Way of Crime dizájnterve 90 százalékban elkészült, és egyes háromdimenziós objektumok megtekinthetők a webszájton - köztük az akciójátékok Duke Nukem óta elengedhetetlen kelléke, a kólaautomata, egy konténer, néhány közlekedési tábla és az Erzsébet híd renderelt változata, alatta az egyelőre kidolgozatlan Dunával. A játékban Budapest nagyjából a GTA Vice City-változatában megismert méretű lesz; a készítők rajzolnak majd bele Parlamentet, Halászbástyát és pályaudvarokat, de a részletekért nem vállalnak felelősséget: "Nem fogtok minden házat pont ott megtalálni, ahol a valóságban van, az nagy munka és kitudja mikor lenne kész, viszont a hangulatát igyekszünk visszaadni" - írják a készítők a játék ismertetőjében.

A Way of Crime fejlesztőcsapata főként gimnazistákból áll, de van köztük egyetemista és "két teljesen felnőtt" is, árulta el Gáti András projektvezető, aki tizenhat éves, de 3d-s grafikusként már vett részt hasonló projektben. Gáti elmondta, két éve dolgoznak a játékon; grafikus motornak a német Irrlicht módosított változatát használják. Mivel a GTA-hoz hasonlóan rádiót is lehet majd hallgatni, két - viszonylag ismeretlen - magyar együttest is meghallgattak, akik szívesen szerepelnének a Way of Crime-ban.

Most a járműveken van a sor, napi két autó modelljével szeretnének elkészülni, az obligát Lamborghini Diablón és Chevy Sparkon kívül olyan kelet-európai különlegességekkel, mint a Skoda 120L, a Lada 2100 és a Lada Niva.

A Way of Crime kétféle pontrendszert alkalmaz majd: a "hírnévpont" alapján kapja a játékos a következő küldetést, a "körözöttségi pont" pedig azt határozza meg, hogyan viszonyulnak hozzá a rendőrök. Ha a főszereplő fogságba esik, vagy kiszabadul önerőből, vagy megvárja a felmentő sereget.

"Mindenki azt mondja, ez egy GTA-klón lesz, de ez nem igaz. Sokkal szebb lesz, mint a San Andreas" - mondta Gáti. Elképzelhető, hogy a fejlesztésbe beszáll egy a Way of Crime-on dolgozó Vivo Gamesnél ismertebb magyar cég is, amelynek neve egyelőre titok.

Ahhoz, hogy lenyomja a GTA-t, a magyar csapatnak a világ legjobb fejlesztőivel kellene felvennie a versenyt. Az autós akciójátékok legsikeresebbikét jegyző Rockstar North elődje, a DMA készítette többek között a húszmillió példányban eladott Lemmingset, és mióta a fejlesztőbrigád összeállt a Take Two Interactive kiadó egyik divíziójával, mögötte áll az anyacég 1400 alkalmazottja és évi 1,1 milliárd dolláros (220 milliárd forintos), évente 9 százalékkal növekvő bevétele.

Szerepeljen Aba Botond?

Vannak még sötét foltok szép számmal - nem dőlt el például, hogyan hívják a főszereplőt, akinek a fejlesztők mindenképpen magyar nevet szánnak. A munkát figyelemmel kísérő fórumozók egyike szerint a Tóth Pál név például nem passzolna a főszereplőhöz, ezért a Füzes Gábort javasolja, ami "nem gyakori név... tökéletes főszereplő név" .

A Gamestar kapcsolódó fórumán egyesek a Vince, illetve az Ákos név mellett érvelnek, de vannak olyanok is, akik komoly ötletlistával segítik a fejlesztőket. A Beetle nevű felhasználó azt javasolja, lehessen bemenni a Parlamentbe, és ott körülnézni, mint ahogy az a takarítóknak megadatik; rooth szerint a BKV kihagyhatatlan, és olyan küldetést javasol, amelyben a cég vezérigazgatóját kell meggyilkolni.

A játékot fejlesztő Vivo Games további munkatársakat keres: jelentkezhetnek programozók, grafikusok, tesztelők, illetve "zenész" is, akivel szemben az elvárás annyi: "Mindegy csak szép zenét írjon vele".

Bali

Tanácsok és TOP 5 látnivaló.

Spanyolország

A szélmalmok földjén - Consuegra és Almodóvar del Campo.