Egészséges lesz a kóla
Komoly bajban van az amerikai üdítőipar. Persze olyan komoly bajban nincs, mert évente 68 milliárd dolláros piacról van szó, de hosszú idők óta tavaly először nem nőtt a legnagyobb gyártók forgalma. Az okok között szakértők szerint első helyen szerepel a vásárlók bizalmatlansága.
Egyre több, egyre jobb
Az utóbbi években a természetes alapanyagokból készül egészséges termékek kerültek a középpontba, a zöldteák és ásványvizek korában nehéz eladni a cukros löttyöket. Még rosszabb helyzetben vannak a cukormentes üdítők: bár a gyártók előszeretettel hirdetik egészségesnek, valójában senki sem veszi be, hogy a szintetikus édesítők jót tesznek a szervezetnek, pusztán azért, mert alacsony a szénhidrát-tartalmuk. Ezzel együtt a cukormentes üdítők aránya folyamatosan nőtt, a 2005-ös 24,7 százalékról 2006-ra 30 százalékra, de elsősorban azért, mert az embereknek elegük lett abból, hogy rohadt kövérek.
Most viszont valóban egészséges italokkal próbálkoznak a gyártók. Már voltak ilyen kísérletek, a 2004-es 7Up Plus egy alacsony kalóriatartalmú, vitaminokkal és ásványi anyagokkal dúsított ital volt. Most ugyanez jön, kólában. A Coca Cola az egészségesnek mondott Diet Coke Plus-szal lép piacra, míg a Pepsi Tavának nevezi hasonló italát. A Pepsi újdonsága nem kóla lesz, hanem egzotikus ízekből kotyvasztott, B3, B6 és E-vitaminnal dúsított ital.
Arról nincs hír, hogy a javarészt szintetikus anyagokból, állományjavítókból, különféle E-kből álló folyadék mennyivel lesz egészségesebb, ha ásványi anyagokkal és vitaminokkal dúsítják, mindenesetre a két nagy gyártó bepróbálkozik. Még idén megjelennek az új italok, ugyanazon az áron, mint most is forgalmazott társaik.