Amerikai sajtóértesülések szerint a Discovery űrsikló teljes eddigi élettartama alatt hibás fékberendezéssel repült. Parson hangsúlyozta, hogy pontosan utánanéznek, miért nem tűnt fel senkinek a hiba.
Szétnyílik a Földön
Az űrsiklók farokrészére szerelt oldalsó vezérsík két lapból áll, amelyeket a földet érést követően V alakban szétnyitnak, növelve a légellenállást és így a gép lassulását.
A Discoveryn azonban a vezérsíkot szétnyitó mechanizmus négy karja közül az egyikben az eredeti helyzetéhez képest fordítva szereltek be egy fogaskereket, ismerte el Parsons.
Simán eltört volna
Csak a véletlenen múlott, hogy a hibát a szárny felső végét tartó egyik karnál követték el, ahol annak kisebb erőhatást kellett kiállnia. Ugyanígy összerakva az alsó kar már nem tudta volna kezelni a landoláskor fellépő rendkívüli terhelést.
A fékszárnyak a törést követően nyitott vagy zárt helyzetben ragadtak volna. A fékszárny elvesztése pedig a sikló és a legénység katasztrófájához vezethetett volna, mondta Parsons.
Egy év múlva szállhatnak fel
A három amerikai űrsikló (Discovery, Atlantis és Endeavour) első repülését két éves kényszerszünetet követően 2005. márciusára tervezik. A Columbia katasztrófájában hét űrhajós vesztette életét. A katasztófa oka hivatalosan a bal szárny élének hővédő borításán keletkezett rés volt.
Azóta a NASA a kritikák kereszttüzében áll amiatt, hogy az űrsiklókon felületesen ellenőrizték a lehetséges meghibásodásokat.