A floridai Kennedy Űrközpont térségében hétfő délután vonult át egy vihar, amely 100 km/h-s széllökéseket és golflabda nagyságú jégdarabokat hozott magával. Az Atlantis ekkor már kint állt az indítóállványon, és bár az űrsiklót fémből készült védőburkolat takarta, külső üzemanyagtartálya és a két szilárd hajtóanyagú rakéta majdnem teljes egészében ki volt téve az időjárás viszontagságainak.
A vihar után az indítóállásról hangárba vontatták Atlantist, hogy felmérjék az okozott károkat, a startot pedig elhalasztották. Az űrsikló hattagú legénysége az előzetes tervek szerint március 15-én indult volna egy 11 napos küldetésre, a misszió keretében egy új energiamodult szállítanak majd a Nemzetközi Űrállomásra (ISS).
A start új időpontja még kérdéses, de ha az asztronauták március 15. és 25. között nem tudnak elindulni, meg kell várniuk egy orosz Szojuz-küldetést, és legközelebb csak április 21. és május 22. között kelhetnek útra. A márciusi indítás nem valószínű, a NASA mérnökei ugyanis máris arra panaszkodnak, hogy a keletkezett károkat nem tudják március 25-ig kijavítani. Amennyiben az üzemanyagtartályban komolyabb sérülés keletkezett, akár az is elképzelhető, hogy kicserélik a tartályt – ez esetben az Atlantis legkorábban csak júniusban indulhat.
A NASA több éves munkával és több mint egymillió dollár ráfordítással javította ki a Columbia űrrepülőgép 2003. február 1-jei szerencsétlensége kapcsán felmerült üzemanyagtartály-hibákat. A Columbia szerencsétlenségét az okozta, hogy indításkor levált a külső üzemanyagtartály szigetelésének egy darabja, és a baloldali szárnynak nekiütközve megrongálta az űrsikló hővédő pajzsát. A sérülés miatt a gép szárnya a légkörbe való visszatéréskor túlhevült, az űrsikló felrobbant, s a legénység mind a hét tagja odaveszett.