A brit gép szárnyfesztávolsága 12 méter, és valamivel nehezebb 12 kilónál. A szénkompozit vázat mylar fóliával borították, a szárny felületén található napelemek 1 kW áramot termelnek, ez hajtja meg az öt motort.
Törékeny
A Zephyr különösen törékeny: egyszerre több ponton kell megemelni, különben összeroppan. A ballonos rekordkísérlet alatt a repülőt egy 450 méteres kábellel rögzítik a gondolához, a kábel a gép szárnyához fog csatlakozni.
Induláskor a gépet a gondola alatt függőleges állapotban rögzítik, majd 9 kilométeres magasságban a léghajó egyik pilótája, Colin Prescot beindítja a motorjait. A gép ezután lassan köröz majd az óriásballon körül, és képeket készít, melyek mikrohullámú kapcsolaton jutnak el a földi irányítókhoz. A csúcsmagasságon a gép kétpercenként három kört tesz majd meg, 70 m/s-os sebességgel.
Műhold helyett is jó
Az elérni kívánt magasság számos kihívás elé állította a mérnököket. A Zephyrnek mindenekelőtt a hőmérsékleti szélsőségekkel kell majd megküzdenie: a Nap felé forduló oldala nagyon felmelegszik, de az árnyékos részek akár mínusz 50 fokra is lehűlhetnek.
A motor csapágyainak kopását az űrhajózásban is használt kenőanyaggal előzik meg, az akkumulátorokat és az elektronikát is a hosszú ideig tartó igénybevételre alakították ki.
A prototípus és a hamarosan elkészülő hasonló járművek olcsó alternatíváját nyújthatják a műholdaknak is. A nagy magasságban repülő napelemes gépek folyamatosan a levegőben lehetnek, és környezeti megfigyelést végezhetnek, vagy például mobiltelefon-összeköttetést biztosíthatnak távoli, elzárt területeken. A katonaság számára a harctéren lehetnek hasznosak ezek a szerkezetek.
Kerül a Concorde
Colin Prescot és másodpilótája, Andy Elson három hónapon belül emelkedik a levegőbe. Héliummal töltött ballonjuk a valaha épített legnagyobb léghajó, olyan magas, mint az Empire State Building.
A léggömböt egy hajóról indítják Anglia délnyugati partjainál, majd az Atlanti-óceán fölé repül. A feljutás 40 kilométeres magasságba és a visszatérés körülbelül 11 órát vesz majd igénybe. A British Airways erre az időre biztonsági okokból délebbre helyezi a Concorde útvonalát.