Mária
-6 °C
-2 °C

Másfél milliárd forint felett az online reklámpiac

2001.02.23. 17:28
Kapcsolódó cikkek (1)
Jelentős szereplővé vált az internet a hazai reklámpiacon, a hirdetők tavaly 1,59 milliárd forintot költöttek el online reklámozásra. Az utóbbi három évben több mint 26-szorosára nőtt az online reklámpiac, derül ki a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozata és az IDC jelentéséből.
A tavalyi év első félévében mért 627 millió forint után a második félévben 963 millió Ft-ra bővült a piac. A növekedés közel kilencszeres 1999 első félévében mért 110 millió forinthoz képest. Az internet ezzel immár több mint 1 százalékot tudhat magáénak a teljes reklámtortából.

Több mint 26-szorosára nőtt a piac
Tavaly összesen 340 millió alkalommal jelent meg fizetett hirdetés a neten, ebből 127 millió alkalommal az utolsó negyedévben. Kisebb mértékben emelkedett a barterhirdetések aránya, de még így sem haladja meg a 14 százalékot.

Tovább növekedett a piac koncentrálódása, az öt legnagyobb online médiatulajdonos a bevételek közel 75 százalékát szerezte meg az utolsó negyedévben, míg 200 első negyedévében ez még csak 56 százalékot tett ki.

A hírdetők közül továbbra is az informatikai, a távközlési és az internetes szektor a költötte a legtöbbet, bár súlya tovább csökkent (46%), utána a médiavállalkozások (21%) és a pénzügyi szektor (14%) következik, míg a legnagyobb növekedés az autóipar és a fogyasztási cikkek területén valósult meg.

A legkedveltebb hirdetési eszköz továbbra is a banner (88%), míg az e-mail hirdetések aránya megháromszorozódott. A hagyományos módszerek mellett terjedőben van a szponzorálás, jól mutatva a hirdetők hosszabb távú elkötelezettségét az internet használata mellett.

Legnagyobb megrendelőkké az interaktív ügynökségek váltak, a piac 41 százalékát lefedve a negyedik negyedévben.